avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz returnare produs defect achizitionat online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz returnare produs defect achizitionat online

Pe data de 17 septembrie, am plasat si platit o comanda online pe CEL.ro pentru un laptop, cu ridicare personala din showroom pentru ca urma sa plec din tara iar curierul nu ar fi livrat la timp. Tot pe 17, i-am sunat pentru a verifica daca au in stoc produsul si pentru a afla cam cat ar dura sa intru in posesia lui. Fara sa solicit, ei mi-au facut insa si o rezervare de care am aflat mai tarziu (in raspunsul celor de la ANPC), careia insa nu i-am dat curs, facand o comanda online total separata (de altfel, am vazut apoi ca in contul meu CEL apar atat rezervarea, cat si comanda). Dupa plata si aprobarea comenzii, pe data de 18 am fost notificata referitor la intervalul orar in care pot ridica produsul; am ajuns in dupa-amiaza zilei. In aceeasi zi, la aproximativ 3 ore dupa ridicarea, am solicitat returul produsului care era defect completand formularul standard de pe site.

Ma confrunt cu refuzul dreptului de a returna produsul, pe motiv ca "Produsul a fost achitat de la punctul nostru de lucru" si alt raspuns "Din verificarea facturii, produsul este achizitionat de la sediul nostru , discutam despre achizitie directa ce nu face obiectul unui contract la distanta pentru a beneficia de dreptul de retur." Mi-au emis factura pe 18 sept, cand am ridicat produsul, insa pe ea se mentioneaza ca plata a fost facuta cu card online si, de asemenea, sunt trecute seria si nr. de CI ale persoanei care a ridicat produsul (subsemnata). Le-am trimis dovezi clare ale achizitiei online si nu din magazin (pe care evident le aveau si ei, dar refuzau sa le recunoasca), insa nu a fost luata in calcul niciuna dintre ele ci, intr-o maniera total lipsita de respect, a fost copiat in repetate randuri acelasi mesaj si trimis din nou ca raspuns la mesajele mele.

Le-am scris celor de la ANPC, insa mi-au spus ca aspectele sunt nesolutionabile, pentru ca am intrat in posesia produselor la sediu, avand posibilitatea de a verifica produsul, si ca nu a fost un contract la distanta. Produsul a fost insa comandat si platit online, iar de 2 luni am ramas blocata cu un produs scump si defect, pe care nu l-am putut utiliza, facand reclamatii in toate directiile si asteptand o rezolvare. Cum pot ataca mai departe decizia ANPC care mi se pare total nedreapta, bazata pe un raspuns mincinos din partea celor de la CEL (ei spun ca am facut in avans rezervare si ca nu reprezeinta comanda la distanta)?
Ultima modificare: Miercuri, 14 Noiembrie 2018
Florina Dinca, utilizator
Cel mai recent răspuns: Florina Dinca , utilizator 11:39, 15 Noiembrie 2018
Mai intai ca nu trebuie sa considerati ca decizia ANPC rezolva ceva in ceea ce va priveste.
ANPC poate cel mult sa amendeze vanzatorul. Sau sa-l inchida. Insa nu va poate recupera banii. Pe acestia, daca vanzatorul nu vrea sa vi-i inapoieze, ii recuperati doar in instanta.
Nu inteleg insa un lucru: daca produsul era (este) defect, de ce nu cereti readucerea la conformitate? Asta inseamna activarea garantiei
Ultima modificare: Miercuri, 14 Noiembrie 2018
adriandimitriu, utilizator
Multumesc pentru raspuns! Pe langa defectul produsului (care il face aproape imposibil de utilizat), calitatea produsului per total lasa de dorit in raport cu suma platita. Ma astept ca atunci cand cumpar un produs nou, acesta sa functioneze normal - si cred ca este o asteptare foarte fireasca. Nu am considerat normal compromisul de a pastra un produs defect inca din fabricatie, (pe care nu l-am utilizat absolut deloc si care nu sunt sigura ca este reparabil), atata vreme cat pot returna produsul. Problema apare atunci cand acest drept imi este total ignorat si cand raman legata de maine intrebandu-ma ce pot face pe mai departe pentru a beneficia de dreptul de retur. Aceasta este definitia clasica a unei tepe. In acest punct, am epuizat toate solutiile si inteleg, deci, ca singura metoda de a-mi recupera banii ar fi instanta?
Daca nu aveti cu cine, oare nu are fi mai simplu sa trimiteti acel produs in garantie? In termen de 15 zile vine inapoi, daca nu se poate repara, se schimba, daca vine tot defect, se trimite din nou si se cere inlocuirea produsului, daca nu se rezolva nimic dupa aceste etape, va adresati OPC-ului. Legea nr. 449/2003
Ultima modificare: Joi, 15 Noiembrie 2018
vasiu.simi, utilizator
Multumesc de ajutor! Din pacate, nu am decat sa accept aceasta varianta de compromis. Ramane de vazut cum se rezolva.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Bună ziua, am achiziționat un procesor (pentru desktop), a ... BOZO13 BOZO13 Bună ziua, am achiziționat un procesor (pentru desktop), a venit defect, l-am returnat pentru recuperarea banilor, am anunțat vânzătorul că nu ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)