Am comandat un produs de pe site-ul cel.ro pe care l-am ridicat din magazin. Dupa 10 zile calendaristice am vrut sa-l returnez datorita calitatii foarte slabe insa am fost refuzat.
M-am adresat OPC iar acestia mi-au spus ca nu trebuie sa-mi fie acceptat returul deoarece dispozitiile art.2 Definitii, pct 7 din OUG 34/2014 definesc contractul la distanţă ca fiind “orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractual”.
Daca eu am facut comanda online si doar am ridicat produsul din magazin, se considera ca a fost facut contractul prin mijloace la distanta si nu a existat prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului?
De asemenea, va rog sa-mi spuneti daca as putea castiga un astfel de proces in instanta si cine ar dori sa ma reprezinte contracost.
Buna ziua. Este considerat comert la distanta in cazul in care ati achitat comanda online si ati primit o dovada a achizitiei pe e-mail. In cazul in care doar ati inregistrat comanda online si ati platit si s-a facturat achizitia in magazin, se considera comert direct. De asemenea, comerciantul are afisat la casa de marcat conditiile produselor ridicate/achizitionate direct din magazin.