avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1035 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur produs Dedeman
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur produs Dedeman

Am cumparat zilele trecute un birou de pe site-ul Dedeman. Nu-mi place cum e ambalat (foarte neprofesionist) si ma tem ca blaturile (puse unul peste celalalt, fara protectie intre ele) sa nu se fi julit, zgariat, etc. In plus, si feroneria e pusa la gramada si peste tot a fost trasa o banala folie. Ca atare, am zis sa returnez produsul, fiind vorba de o comanda online. Am contactat prin email site-ul Dedeman, intrebandu-i (de doua ori) care sint pasii de urmat, ei neavand pus la dispozitie un formular de retur, cum am inteles ca ar trebui sa aiba. Nu am primit niciun raspuns de la ei. Ca atare, intreb aici. Un simplu email trimis e suficient ? Cum dovedesc ca au primit mailul meu de denuntare a contractului ? Trebuie sa primesc o confirmare de primire ? Daca nu primesc acea confirmare ? E destul sa-i fi informat si atat ? In plus, mai am o ambiguitate privind costul transportului. Legea spune, pe de o parte, ca, dupa caz (dupa care caz ?), vanzatorul trebuie sa returneze si contravaloarea transportului platit de mine, de la ei spre mine, urmand ca eu sa platesc returul catre ei. Pe de alta parte, in ordonanta de urgenta nr. 34/2014 e precizat la capitolul II, articolul 14, punctul 2:

"În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă."

Ce sa inteleg de aici ? La ce se refera ei prin posta ? E ambiguu, eu stiu doar de posta romana, adica cea de stat, ceilalti (particularii) sint curieri, nu reprezinta posta. Biroul e prea mare si prea greu pentru a putea fi trimis prin mesageria postei romane. Ca atare, suporta tot ei returul ?

Cei care s-au mai confruntat cu situatii similare sint rugati sa posteze aici, eventual experiente cu Dedeman. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:29, 25 Septembrie 2015
Anterior oricarui demers ar trebui sa va asigurati ca suspiciunile dv se confirma
Exista posibilitatea ca blaturile sa fie protejate cu folie speciala,astfel incat sa se asigure transportul in bune conditii
Am achizitionat de multe ori produse de la unitatea mentionata de dv si nu am avut niciun fel de probleme
Nu e contract in afara spatiilor comerciale, e contract la distanta si aveti, conf. OUG 34/2014, drept de retur in 14 zile fara explicatii suplimentare iar firma are obligatia sa va restituie pretul in max. 30 de zile. Daca nu achita pretul returului aceasta cheltuiala va cadea in sarcina dvs.
Trebuie sa ii anuntati cumva ca faceti retur, cititi in ordonanta de la art. 9 incolo cum se procedeaza:
[ link extern ]

Interventie moderator
costrasuc a scris

Cei care s-au mai confruntat cu situatii similare sint rugati sa posteze aici, eventual experiente cu Dedeman. Multumesc.

Nu incurajam astfel de schimburi de experiente. Multumim pentru intelegere.
Ares-3, dar care e un contract in afara spatiilor comerciale ? Am citit legea de mai multe ori, inclusiv de la articolul 9 in jos, dar prezinta ambiguitati din punctul meu de vedere. Pe langa problema cu contractul in afara spatiilor comerciale fata de contractul la distanta, mai e si problema cu livrarea standard. Ce se intelege de aici ? Dedeman ofera 3 tipuri de livrari, prin flota proprie, prin curier sau prin ridicare personala. Care e cea standard ?
Noua reglementare defineşte contractul în afara spaţiilor comerciale ca fiind orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una dintre următoarele situaţii:

- încheiat în prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, într-un loc care nu este spaţiul comercial al profesionistului;
- încheiat ca urmare a unei oferte din partea consumatorului în aceleaşi circumstanţe ca cele menţionate deja;
- încheiat în spaţiile comerciale ale profesionistului sau prin orice mijloace de comunicare la distanţă, imediat după ce consumatorul a fost abordat în mod personal şi individual, într-un loc care nu este spaţiul comercial al profesionistului, în prezenţa fizică simultană a acestuia şi a consumatorului;
- încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii.

Avem şi o nouă definiţie pentru spaţiul comercial, care poate fi o unitate imobilă de vânzare cu amănuntul, în care profesionistul îşi desfăşoară activitatea în permanenţă sau o unitate mobilă de vânzare cu amănuntul, în care profesionistul îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit.

[ link extern ] /


daca aveti un contract la distanta, de ce trebuie sa stiti ce e contractul in afara spatiilor comerciale?
daca nu ati desfacut coletul, de unde stiti ca blaturile sunt zgariate ?

costrasuc a scris:

Dedeman ofera 3 tipuri de livrari, prin flota proprie, prin curier sau prin ridicare personala. Care e cea standard ?


Pe site-ul lor scrie:

Conform OUG 34/2014 livrarea standard oferita de Dedeman este cea prin care cumparatorul isi ridica singura marfa din magazin in urma selectiei “Rezervare in magazin” din procesul de comanda.

Aici aveti si politica de retur, citit-o doar pe aia nu va mai pierdeti in ordonanta.
[ link extern ]

PS: L-ati rezervat online si vi l-au trimis acasa sau l-ati ridicat din magazin?
Daca l-ati luat din magazin au o fraza care ii scoate de sub incidenta ordonantei:

Pentru produsele ridicate de catre cumparator direct din magazin, intrucat se poate solicita punerea in functiune a acestora, respectiv cumparatorul are posibilitatea de a verifica produsul in mod direct, nu se aplica conditiile de retur prevazute in prezenta sectiune.


Daca vi l-a adus curierul, tot prin curierul acela trimiteti-l inapoi.
Costurile de retur le platiti dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comertul online saionara saionara am unele nelamuriri cu privire la garantia si returnarea produselor. ca si magazin online neplatitor de TVA, pot sa pun o taxa retur in cazul in care ... (vezi toată discuția)
Pot comerciantii online sa nu returneze costul transportului ... catalingeangos catalingeangos Am achizitionat un produs online care a costat 849 lei, iar pe site scrie transport gratuit. Cand am primit factura, scrie 849 lei pret produs, +30 lei ... (vezi toată discuția)
Cine plateste transportul in cazul retragerii din contract? Vladimir1_83 Vladimir1_83 Exemplu: S-a achizitionat o pereche de pantofi de la un magazin on-line. Clientul a platit curierului valoarea pantofilor + serviciile de curierat. In ... (vezi toată discuția)