Am achizitionat un produs online care a costat 849 lei, iar pe site scrie transport gratuit. Cand am primit factura, scrie 849 lei pret produs, +30 lei transport curierat, - 30 lei promotie transport curierat, deci total 849.
Dupa returnarea produsului am primit 819 lei, pentru ca au pastrat acei 30 lei care erau promo transport.
Pe site-ul lor scrie in felul urmator: "Costul transportului produselor returnate mai sus menționate revine în responsabilitatea clientului. În cazul în care produsul a fost achiziționat într-o perioadă în care este în vigoare o ofertă de transport gratuit, dacă produsul va fi returnat, se va reține din valoarea acestuia costul de expediere suportat inițial de SC IMPANSAN SRL. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind același tip de serviciu de transport cu care s-a făcut expedierea. Suma înapoiată nu include cheltuielile de transport."
Este cumva aceasta o 'portita' legala in care fac pretul transportului promo iar in cazul returnarii pot opri acea suma ori nu este posibil asa ceva dpdv legal si trebuie restituita toata suma? Multumesc
Am mai întâlnit acest sistem la produse care se folosesc o dată, nu se deteriorează și a doua oară se folosesc în altă viață. Cred că a fost o întrebare chiar pe forum, din partea unui furnizor.
Dapix are dreptate.
Cum ati cumparat bunurile? Pe persoana fizica? Sau pe firma?
Cand ati returnat produsul, ati platit transportul?
Despre ce bunuri este vorba? Ceva ce poate fi in mod normal trimis prin curier/posta? Sau e vorba de bunuri precum o canapea?
Vanzatorul este obligat sa va inapoieze toti banii, inclusiv costurile de transport daca ati ales modalitatea lor standard de livrare.
In schimb dvs sunteti responsabil de plata transportului pentru retur, mai putin in situatia cand acele bunuri nu pot fi returnate in mod obisnuit prin posta, caz in care tot vanzatorul suporta aceste cheltuieli.
Cele de mai sus precum si OUG 34/2014 se aplica numai in cazul in care ati cumparat pe persoana fizica. Daca ati cunmparat pe firma, contractul e legea partilor.
Daca sunteti nemultumit puteti face o planegere la ANPC.
OUG 34/2014:
Articolul 13
Obligațiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
Articolul 59^1
(1) Furnizorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea utilizatorului final, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a utilizatorul final în conformitate cu art. 58.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), furnizorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care utilizatorul final a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de furnizor.
Articolul 59^2
(2) Utilizatorul final suportă doar costurile directe legate de returnarea bunurilor, cu excepția cazului în care furnizorul acceptă să suporte acele costuri sau în care furnizorul nu a informat utilizatorul final că aceste costuri trebuie suportate de utilizatorul final. În cazul contractelor în afara spațiilor comerciale, în cazul cărora bunurile au fost livrate la domiciliul utilizatorului final la momentul încheierii contractului, furnizorul preia bunurile pe cheltuiala sa, dacă bunurile, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poștă.