avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 662 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Comertul online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Comertul online

am unele nelamuriri cu privire la garantia si returnarea produselor. ca si magazin online neplatitor de TVA, pot sa pun o taxa retur in cazul in care proprietarul vrea sa returneze produsul? iar pentru unele produse pot sa specific ca marfa vanduta nu se returneaza? pot sa imi fac propriile reguli de lvirare a produselor pe care desigur sa le aduc la cunostitnta clientilor si inainte de a finaliza comanda sa isi asume responsabilitatea ca au citit conditiile si regulile de livrare? unele produse returnate necesita o perioada de pana la doua luni pentru schimbarea sau restituirea banilor pt ca se importa din Germania iar comenzile catre firmele din Germania se fac o data pe luna, daca nu se poate cum as putea ocoli aceasta problema ca m-ar costa foarte mult drumul pentru restituirea produselor si mai exista si riscul sa nu mi se mai accepte restituirea lui.
multumesc anticipat
Ultima modificare: Marți, 21 Aprilie 2015
saionara, utilizator
Cel mai recent răspuns: saionara , utilizator 01:10, 30 Aprilie 2015
Pentru a gasi toate raspunsurile la intrebarile dvs., va rog cititi OUG. nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Articolul 9 - Dreptul de retragere
(1) Cu exceptia cazurilor prevazute la art. 16, consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract (returnarea produsului) la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art. 13 alin. (3) si la art. 14

Verificati daca produsele pe care le vindeti se incadreaza la art.16, din legea mentionata mai sus.

va multumesc mult pentru raspuns.
am citit legea
"articolul 14 aliniatul 2. Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta "
deci, eu am inteles urmatorul lucru. ca eu ca si profesionist, magazin online pot sa aleg sa nu suport eu cheltuielile de retur. in cazul in care clientul a cumparat ceva din magazinul meu online si in termen de 14 zile vrea sa il returneze poate sa o faca pe cheltuiala lui prin posta. in baza articolului 14 aliniatul 2 pot sa specific ca returnarea produselor se face pe cheltuiala consumatorului? prin posta se pot trimite pachete/colete atat in tara cat si international.
imi cer scuze ca revin asupra problemei, am citit legile dar nu le inteleg si ma trimit de la articol la articol. ma pierd printre articole. #-o
va multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Renuntare la cumparare altex - cost retur Buna ziua, Sapt trecuta am cumparat un laptop de pe altex. M-am razgandit si am decis sa il returnez. Am completat un proces verbal de predare-primire si ... (vezi toată discuția)
Cine plateste transportul in cazul retragerii din contract? Vladimir1_83 Vladimir1_83 Exemplu: S-a achizitionat o pereche de pantofi de la un magazin on-line. Clientul a platit curierului valoarea pantofilor + serviciile de curierat. In ... (vezi toată discuția)
Retur produs dedeman costrasuc costrasuc Am cumparat zilele trecute un birou de pe site-ul Dedeman. Nu-mi place cum e ambalat (foarte neprofesionist) si ma tem ca blaturile (puse unul peste celalalt, ... (vezi toată discuția)