Doresc un punct de vedere avizat referitor la calcularea vechimii în învăţământ a unui cadru didactic universitar (de ex, lector) care a lucrat anterior si in preuniversitar (de ex, ca invăţător).
Deci, pentru încadrarea într-o anumită tranşă de vechime în învăţământ a cadrului didactic universitar, trebuie luată în calcul întreaga vechime în învăţământ, indiferent de forma de învăţământ unde a fost efectuată şi indiferent dacă aceasta a fost sau nu neîntreruptă.
Din cate am citit, Hotărârea de Guvern nr. 582/2016 ("legea salarizării 2016") nu distinge între formele în care o persoană a efectuat vechimea în învăţământ şi anume nu stipulează dacă această vechime a fost realizată în învăţământul preuniversitar sau în învăţământul universitar şi nici nu prevede faptul că vechimea în învăţământ trebuie să fie neîntreruptă, în vederea încadrării într-o anumită tranşă de vechime în învăţământ.
Astept, in acest sens, puncte de vedere!
Multumesc anticipat!
Art.28 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 31 alin. (2), (3) şi (8), art. 33 şi 34 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, cu modificările şi completările ulterioare din 10.08.2016
......
(4) Prin vechime neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani se înţelege activitatea depusă atât în calitate de personal didactic de predare, personal didactic de conducere, îndrumare şi control, precum şi în calitate de personal de cercetare- dezvoltare, cât şi în calitate de personal didactic auxiliar cu contract individual de muncă/act administrativ de numire, într-o unitate sau instituţie din sistemul naţional de învăţământ, în Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice/inspectorat şcolar, ori într-o unitate/instituţie care face parte din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare. Reprezintă vechime neîntreruptă şi perioada în care personalul didactic auxiliar a fost încadrat pe o funcţie echivalată din unităţile de învăţământ superior/universitar.
Unde legea nu distinge, nici interpretul nu trebuie să distingă – ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus. Acest principiu sugerează că unei formulări generale a textului legal trebuie să-i corespundă o aplicare generală a acestuia, fără a face apel la distincţii pe care legea nu le prevede.
Asadar, opinia mea este , ca trebuie luata in considerare si activitatea desfasurata in invatamantul preuniversitar.