avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1470 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Calculul întreținerii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Calculul întreținerii

Bună seara. Am și eu o întrebare in legătură cu repartizareA cheltuielilor intro asociație de locatari. La o primă ședință am hotărât să împărțim cheltuielile firme care se ocupă cu administrarea blocului, nu in funcție de suprafața apartamentului, ci pe număr de apartament, având in vedere ca face același lucru pentru fiecare, indiferent că are o cameră sau trei. Lucrurile au evoluat și acum avem și firmă de curățenie și lift. Impărțirea cheltuielilor pentru curățenie și lift se face tot pe numărul de apartament. Eu sunt de acord ca cheltuielile pentru administrare să fie împărțite pe numărul de apartamente, Dar nu sunt de acord ca și cheltuielile pentru lift si curățenie să fie calculate in același mod. Pot face o cerere către firma care administrează blocul, chiar dacă am fost de acord cu împărțirea cheltuielilor de administrare pe numărul de apartamente? Vă mulțumesc pentru timpul acordat si anticipat pentru răspuns.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:04, 1 Decembrie 2016
Modul de repartizare a cheltuielilor intr-o asociatie de proprietari se face in conformitate cu HG 1588/2007 Normele de aplicare a Legii 230/2007. In speta dv. toate cheltuielile despre care ne spuneti se repartizeaza dupa cota-parte indiviza (suprafata utila a apartamentului).

Daca va faceti propriul mod de repartizare, acesta va starni aceste discutii nesfarsite si inutile pentru ca fiecare sustinator al unui mod de repartizare sau al altuia va tine la logica sa.
Dv. ne spuneti ca ati vrea ca suma pentru firma de administrare sa fie pe numar de apartamente, dar curatenia si liftul nu. De ce nu? Unde e logica in mintea dv. care sa aplice unitar repartizarea acestor cheltuieli?

Deci:
- repartizarea cheltuielilor se face conform legii, iar celor care doresc sa-si exerseze logica li se va spune ca :Unde-i lege, nu-i tocmeala. Si asa evitati orice discutie intre locatari. Aplicati legea si lasati interpretarile personale.
- firma de administrare era obligata sa va faca repartizarea conform legii, nu dorintelor proprietarilor. Firma are atestat de administrator si este obligata sa respecte legea.

Cheltuielile cu administrarea se fac pe cota-parte indiviza deoarece firma administreaza proprietatea comuna in care fiecare proprietar are o cota-parte indiviza, deci ii administreaza cota-parte indiviza, nu apartamentul. E adevarat ca aceasta cota-parte indiviza este in relatie directa cu suprafata apartamentului, dar ea se afla in exteriorul apartamentului.
In acelasi mod se judeca si cheltuielile de curatenie sau service ascensor. Firmele respective presteaza pentru cotele indivize ale proprietarilor, iar acestea sunt diferite de la un apartament sau altul ..... sau sunt aceleasi la apartamente similare.

Aparent firmele de administrare, de curatenie, de service ascensor fac acelasi lucru pentru fiecare apartament sau locatar, dar asta inseamna sa vezi lucrurile superficial. Aceste firme presteaza pe cotele-parte indivize.

Daca veti ignora prevederile legale si va veti face legi proprii acolo unde legea reglementeaza deja, veti gasi la un moment dat o nuca tare cu care sa aveti discutii neprincipiale, sau chiar violente, sau care sa va taraie prin judecatorii, ca asociatia nu respecta legea. Si va castiga!
Evitati, respectand legea. E simplu si nici nu va omoara la buzunar ca sa riscati un disconfort cel putin verbal si dus la nesfarsit :rtfm:

Daca sunteti presedintele asociatiei, atunci impuneti firmei de administrare sa respecte legea.
Daca sunteti un proprietar simplu, adresati-va presedintelui asociatiei sa faca cele necesare ca sa puna in aplicare normele din HG 1588/2007. Fiti dv. acea nuca tare.

Binele nostru, al tuturor din aceasta tara, incepe sau se sfarseste cu modul nostru, al fiecaruia, de a ne raporta la lege.
Ultima modificare: Miercuri, 30 Noiembrie 2016
elga50, moderator
Iuniik a scris:


am hotărât să împărțim cheltuielile firme care se ocupă cu administrarea blocului, nu in funcție de suprafața apartamentului, ci pe număr de apartament, având in vedere ca face același lucru pentru fiecare, indiferent că are o cameră sau trei.
Impărțirea cheltuielilor pentru curățenie și lift se face tot pe numărul de apartament.
Dar nu sunt de acord ca și cheltuielile pentru lift si curățenie să fie calculate in același mod.



Asociatia de proprietari nu are competenta sa dispuna hotarari,decizii contrare dispozitiilor in vigoare
Normele de aplicare la L nr 230/2007 prevad concret modalitatea de calcul a intretinerii
imi vine in minte un exemplu din practica: blocul are patru scari. Vine femeia de serviciu si zice: vreau 100 de lei de scara. Dar asta nu inseamna ca fiecare scara va plati 100 de lei. O scara are 10 apartamente, alta are 19 apartamente. Femeia de serviciu nu are un tarif pe fiecare apartament, il are pe fiecare scara.
In final, fireste, cei 400 de lei se vor repartiza conform legii dupa cota parte indiviza a fiecarui apartament.
Am vorbit cu reprezentantul firmei de administrare si mi-a spus că nu se poate întoarce la calculul pe baza cotei indivize, conform legii, pentru că are un proces verbal in care 21 de apartamente din 35 au hotărât repartizarea in mod egal a cheltuielilor. I-am spus că asociația nu poate lua decizii contrar legii, Dar el insistă că are un proces verbal in care s-au hotărât distribuirea in mod egal a cheltuielilor. Acum cere un nou proces verbal semnat de majoritatea in care să se ceară repartizarea cheltuielilor in baza cotei indivize. Dacă nu reușesc să obțin procesul semnat de majoritatea?
Iata ce spune Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari:
Art. 26. - Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa produca daune intereselor proprietarilor, acestia pot ataca in justitie respectiva hotarare, in termen de 45 de zile de la comunicarea acesteia. Actionarea in justitie nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.

V-as sugera sa impartiti apartamentele in doua categorii: mari si mici.
Cele mici sa fie garsonierele si cele de 2 camere, cele mari de 3 si 4 camere. Numarati-le!
Puneti-i pe proprietarii celor mici sa semneze si, daca nu obtineti majoritatea, incercati si mai convingeti pe cativa de la 3 camere.
Faceti un PV prin care desfiintati varianta initiala a hotararii proprietarilor si atasati noul tabel de semnaturi.

Ultima modificare: Joi, 1 Decembrie 2016
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Repartizarea cheltuielilor de reparatii yoko49 yoko49 In blocul in care locuiesc s-a prins in buget printre altele si zugravirea scarilor.Pe fiecare scara sunt 17 ap cu 3 camere si 19 ap cu 2 camere. Proprietarii ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)
Administrare imobil- plati cota parte indiviza. BaBaNu BaBaNu Salut, As dori sa ma informati cu privire la urmatoarele..daca e normal sau merge rezolvat si altfel. Bloc cu 1 scara , s-a infiintat asociatia de ... (vezi toată discuția)