Buna ziua!
1)Daca sunt angajat al unei societati comerciale si in acelasi timp doresc sa incep o afacere proprie(intreprindere individuala) va rog sa-mi spuneti daca este nevoie sa fiu angajat la intreprinderea individuala sau pot fi administrator(este nevoie ca I.I. sa aiba cel putin un angajat cu norma intreaga?) . In cazul in care este nevoie sa fiu angajat se poate sa fiu angajat cu norma redusa adica 2 ore?
2)Ce contributii pe care le platesc deja la primul loc de munca mai trebuie sa platesc?
Intreprinderea individuala este reglmentata de OUG 44 din 2008.
Este o forma de autorizare a persoanelor fizice pentru activitati economice ce le pot desfasura in baza competentelor proprii.
Ca Intrpr.ind. veti putea incheia contracte de prestari servicii sau de colaborare cu alte firme , PFA sau II.
Nu aveti cum sa fiti angajat cu contract de munca la propria dvs Intrepr,ind. in schimb puteti angaja alte persoane daca aveti nevoie.
PFA sau II platesc: impozit 16%, contrib la sanatate 5, 2% si contributia la pensie doar daca nu este in situatia de a fi concomitent: salariat, somer, pensionar.