avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 321 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Abuz cel.ro - retinere taxa abuziva la returnarea ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Abuz cel.ro - retinere taxa abuziva la returnarea produsului

Buna ziua,
Am achizitionat un telefon si pentru ca acesta avea adaptor de UK si nu se putea folosi in prizele din Romania l-am returnat.
Comerciantul a receptionat produsul si mi-a comunicat ca-mi retine o taxa de 150 de lei pentru ca are display-ul zgariat.
Evident ca telefonul era in perfecta stare pentru ca l-am tinut doar cateva zile si a stat in cutie, iar reclamatia sustinuta de ei e una mincinoasa.

Am depus sesizare la ANPC si astept raspuns, insa cred ca pana la urma se reduce la cuvantul meu impotriva comerciantului pentru ca eu nu am cum sa probez faptul ca telefonul era ok, iar comerciantul poate sa pozeze alt telefon zgariat.


Ce se poate face intr-o astfel de situatie? Orice sfat e binevenit.

Multumesc

Cel mai recent răspuns: grandanat , utilizator 17:48, 12 Decembrie 2016
Nu are de ce sa va retina taxa din moment ce trebuie doar sa va inlocuiasca incarcatorul.
Displayul nu ar avea de ce sa fie zgariat atata timp cat avea folia pe el.
Daca v-a trimis factura in ea trebuie sa fie scris si IMEI-ul si puteti verifica.
Vanzatorul a recunoscut ca v-a trimis un incarcator necorespunzator?
Scrie undeva pe site sau in conditiile contractuale despre cuantumul taxei ptr zgaraierea displayului?
De regula stecherul este ptr prize obisnuite iar adaptorul este separat.
Ultima modificare: Luni, 12 Decembrie 2016
cyan, moderator
cyan a scris:

Nu are de ce sa va retina taxa din moment ce trebuie doar sa va inlocuiasca incarcatorul.

Nu am dorit sa mi se inlocuiasca incarcatorul. Consider ca nu este normal ca un magazin sa comercializeze produse inutilizabile pe piata romaneasca. Telefonul respectiv era un model destinat pietei din UK ( sau pietelor cu prize in 3 pini).
Drept urmare l-am returnat si am preferat sa-l cumpar de la magazinul producatorului.


Displayul nu ar avea de ce sa fie zgariat atata timp cat avea folia pe el.
Daca v-a trimis factura in ea trebuie sa fie scris si IMEI-ul si puteti verifica.

Nu am cum sa probez. Am returnat telefonul, comerciantul mi-a returnat banii insa din pretul achitat a retinut acea taxa de 150 de lei.


Vanzatorul a recunoscut ca v-a trimis un incarcator necorespunzator?

Da, dar nu are relevanta.


Scrie undeva pe site sau in conditiile contractuale despre cuantumul taxei ptr zgaraierea displayului?


Da:

"In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului (valoare cu TVA), suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectie firma mihailnegoita mihailnegoita Buna ziua. In primul rand, imi cer scuze daca nu postez unde trebuie. Am cumparat recent un laptop pe firma. Laptopul se afla actualmente in service-ul ... (vezi toată discuția)
Situatie neplacuta arsis vodafone mariusduta mariusduta Avem urmatoarea situatie. Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, ... (vezi toată discuția)
Clauza de excludere a garanției AndreeaMPopa AndreeaMPopa Bună ziua, am o problemă legată de un smartphone cumpărat acum un an și jumătate care a fost trimis de 3 ori în service in ultimele 2 luni. Prima ... (vezi toată discuția)