II Goja Valeria am deschis o pravalie cu produse predominant alimentare ,nu am angajati i_mi conduc singura contabilitatea .Nu stiu cum sa inregistrez o factura de minus la incasari ori la plati,nustiu cum incep urmatorul an avand in vedere ca ramane stoc de marfa din anul acesta intrat cu pret de achizitie dar nevandut.Este corect daca la sfarsitul anului din total plati scad valoare stoc marfa (rezultat din inventar) la pret de achizitie apoi calculez diferenta dintre incasari si plati pentru aflarea venitului ,iar la inceputul anului urmator valoarea stocului la pret de achizitie se inregistreaza sub forma de report la plati si adunat la valoarea urmatoarelor plati pentru a rezulta la sfarsitul anului (urmator)totalul platilor ca valoare?multumesc
In registrul jurnal de incasari si plati se inregistreaza valorile doar de pe documentele doveditoare ale incasarilor (raportul zilnic de la casa de marcat la incasarea in numerar si extrasul de cont la incasarea prin banca) si platilor (chitante, bonuri fiscale la plata in numerar si extras de cont la plata prin contul bancar). Nu inregistrati valorile din facturi.
Gestiunea marfii o tineti doar in registrul de gestiune zilnic si soldul de acolo trebuie sa bata cu valoarea rezultata in urma inventarului pe care urmeaza sa-l faceti la 31 decembrie 2016. Registrul jurnal de incasari si plati nu se incepe decat cu valorile de la incasari si plati inregistrate incepand cu 1 ianuarie 2017.
Ne se mai aplica de cava ani acea formula de calcul a impozitului pe venit in care era inclus si stocul...la care cred ca facti pe undeva trimitere.
Multumesc frumos pentru raspuns .Daca stiti cumva ce fac cu valoarea marfii ramas de pe un an pe altul?Unde se inregistreaza in ce document? Totusi incep noul an cu produse ramase din anul precedent,
Aveti acel registru de gestiune zilnic unde inregistrati intrarile de marfa conform nir-urilor, iesirile de la rapoartele zilnice z de la casa de marcat, eventualele plusuri sau minusuri reglate prin procese verbale. Si aveti si listele de inventar la 31 decembrie.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.