Buna ziua.
Am lucrat in MApN. Mi-am dat demisia inainte de termenul de 8 ani minim si in urma cercetarii administrative a reiesit o suma de plata. Am depus apoi Contestatie si Plangere mai apoi prin care solicitam anularea cercetarii administrative invocand faptul ca a fost depasit termenul de 60 zile conform alin 1 din OG 121/1998. In fata comisiei am avut castig de cauza si in urma deciziei Comisia a constatat ca a fost depasit termenul de 60 zile de cand comandantul unitatii a luat la cunostinta ,in care se putea face cercetarea administrativa. In urma deciziei comisiei a fost anulat procesul verbal de cercetare administrativa.
Unitatea militara a depus apoi o cerere de revizuire a Deciziei de mai sus pe motive ca existe acte noi la dosar care sa arate ca cercetarea s-a facut in termenul legal . Comisia a admis aceasta cerere si apoi in urma sedintei care a avut loc (mentionez aici ca eu am fost anuntat de acest lucru cu o zi inainte de a avea loc aceasta sedinta prin telefon si nu am avut cum sa ma prezint si nici nu am stiut despre ce document este vorba) a decis caseze in tot prima lor decizie si sa repuna pe rol procesul pentru solutionarea cauzei plangerii mele.
Documentul pe baza caruia ei au casat decizia este o Adresa trimisa de unitatea militara la care eu am lucrat si care nu avea dreptul sa faca cercetarea administrativa catree unitatea militara care a efectuat cercetarea prin care fosta mea unitate ii intrebau daca pot face ei cercetarea administrativa. Raspunsul lor a fost ca nu se poate din motivul ca nu au competente ei. A urmat apoi cursul normal al lucrurilor cu cercetarea facuta de unitatea militara in cauza. Cererea de revizuire se bazeaza pe aceasta adresa si prin care ei considera sa se considere ca reper pentru cele 60 zile data cand fost mea unitate i-a intrebat pe ei daca pot face cercetarea. La prima infatisare in fata Comisiei de Jurisdictie cand am castigat eu am sustinut sa luam ca reper data trecerii mele in rezerva pentru numararea celor 60 zile, desi comandantul a primit ordinul cu o saptamana mai devreme si eu am fost anuntat de acest lucru mai devreme de a trece in rezerva efectiv. Deci cum este stipulat si in OG 121/1998 termenul se stabileste de cand comandantul ia la cunostinta de producerea pagubei, lucru constatat si de Comisia de Jurisdictie.
Mai precizez aici ca acea adresa pe baza careia au facut cererea de revizuire a fost tot timpul al indemana lor, nu a fost ascunsa dar, probabil nu au folosit-o pentru ca erau siguri ca o sa castige.
As dori sa stiu daca acea adresa este chiar un document nou din punct de vedere juridic, ce pot face eu in continure si cum as putea sa ma apar la urmatorul termen care va fi in curand.
Cu stima, Bogdan.
Act nou pentru a se cere revizuirea il reprezinta un inscris care trebuia sa existe la momentul hotaririi luate care sa fie retinut de cealalta parte sau imposibil de procurat nicidecum o adresa care sa ateste o situatie care exista la momentul hotaririr. Pe de alta parte nimeni nu se poate apara invocind propria culpa ca in cazul de fata
Totusi ei au acceptat acea adresa care exista la ei si astfel s-a ajuns la repunerea pe rol a plangerii.... Mi-ati putea spune cum as putea sa ma apar eu in situatia de fata... adica ce articole din lege sa folosesc in apararea mea la urmatorul termen?
Va multumesc. Cu stima.