avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 941 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Control fiscal
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Control fiscal

Buna ziua
Avem un birou notarial. Contabilitatea se tine in partida dubla si din 10 sept s-a anuntat control fiscal.
Ma puteti ajuta sa imi spuneti exact ce documente sa pregatesc pentru aceasta. Imi este o frica de mor.
Multumesc din suflet.
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 22:53, 14 Septembrie 2009
Astia cer tot. Si vor sta pe capul vostru destul de mult. Nu trebuie sa pregatesti in mod special nimic. Important este sa ai totul la zi, inclusiv registrul de casa.

Succes!
Intrucat lucrati intr-un birou notarial este foarte important sa aveti urmatoarele acte la zi:
--registrul de tranzactii (cu numerele de autentic date si chitantele corespunzatoare fiecarui numar de autentic)
--registrul de casa (incasarile zilnice)
--balantele de verificare lunare inregistrate la fisc
--op-uri de virament catre trezorerie a sumelor incasate si virate reprezentand taxele datorate catre stat
--contabilitatea primara(facturiere si chitantiere exemplar verde)
--arhiva notariala (actele autentificate indosariate pe fiecare luna in parte)
Si mai trebuie sa aveti rabdare fiindca nici ei nu stiu intotdeauna exact ceea ce cauta!=D>
BAFTA!
:D
Buna ziua
In primul rand multumesc pt. raspuns.
Dar eu nu am inregistrat la fisc balantele ci numai declaratiile lunare.
Nu am stiut de procedura asta.
Explicati-mi va rog ce inseamna.
Multumesc
A gresit Mihai Grigore; intr-adevar, balantele lunare de verificare nu se inregistreaza la fisc. Probabil, s-a gandit la declaratii...
E bine de stiut ca , in mod normal, controlul fiscal ( daca nu e vb de evaziune, cazuri grave in general) se poate duce pe 5 ani inapoi, cu alte cuvinte, ar trebui sa ceara acte din 09.2004 maxim, sau de la data ultimului control de fond , daca e ulterioara .
Apoi:
- registru unic de control
- acte de casa, banca , balante , declaratii fiscale , bilant, acte constituire , declaratii de tipul 070, daca e cazul, cele care modifica vector fiscal( stiu eu , poate a devenit platitor tva si atunci trebuia modificat vector ) , jurnale obligatorii cf legii 82 a contab ;registrul de evidenta fiscala ( daca e platitor de imp pe profit )
- ce se verifica in general : modul de intocmire al documentelor pe care le emiteti Dvs , modul de intocmire al documentelor primite ( formal) , modul de completare al jurnalelor obligatorii ( tva, reg jurnal, reg inventar, reg mijloace fixe, ) , inventariere ,
- ce se urmareste : daca tva a fost dedus/ calculat corect, daca imp pe profit a fost corect determinat ( atentie la registrul de evidenta fiscala, daca aveti) , amortizarea sa fie dedusa cea fiscala si nu cea contabila, cheltuieli nedeductibile , etc, salarii si darile aferente sa fie calculate si platite ;
E important sa nu spuneti ca va e frica; e bine sa fiti sigura pe Dvs , si daca aveti dubii asupra unor raspunsuri pe care le vor cere, nu va grabiti ; notati pe hirtie intrebarea, si promiteti ca raspundeti miine ... daca mai intreaba , bineinteles !

Alte discuții în legătură

Contabilitate intreprindere individuala iubiritza iubiritza buna ziua, am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made. urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin ... (vezi toată discuția)
Acte contabile pfa sorinnell sorinnell buna, mi-am deschis si eu un magazin mixt pe PFA neplatitor de TVA. Ati putea sa ma luminati si pe mine un pic? Am intrebat ce acte de evidenta contabila ... (vezi toată discuția)
Oug 80/2014 si omfp 170/17.02.2015 petreh petreh Buna ziua, Va rog lamuriti-ma ! In ordonanta 80/2014 se spune clar ca PFA vor tine registrul de evidenta fiscala. Registru care pana acum n-a aparut ( din ... (vezi toată discuția)