Buna ziua tuturor ,as dori sa ma ajutati intr-o problema.Am achizitionat in decembrie 2008 produse de instalatii sanitare din Italia(tevi,fitinguri,etc.)in valoare de 5200 de euro,produse pe care le-am adus in tara cu o firma de transport romaneasca.
Datorita faptului ca nu am reusit sa le comercializez in Romania am ajuns la un acord cu firma din Italia si anume ca pot returna marfa catre ei,urmand sa mi-o plateasca cu 25% mai putin (ceea ce imi convine,decat nimic) si ca eu sa asigur transportul marfii pana acolo(as vrea sa duc marfa personal cu microbuzul meu)
Intrebare:Ce documente imi sunt necesare pentru a putea transporta legal marfa(ajunge doar factura de achizitie si un formular CMR completat de societatea mea? si documentul de insotire a marfii pe care mi l-au dat ei?Deoarece ei nu pot sa-mi faca o factura storno pana nu vad in ce conditii este marfa),si apoi as dorii sa stiu daca e ok din punct de vedere contabil,fiind un pret mai mic de vanzare?
Va multumesc f.mult.Astept raspunsul dvs.!
Este suficient avizul de insotire al marfii si CMR-ul pentru transportul marfii. Se face factura de stornare la pretul de cumparare al produselor mentionate de Dmv , aplicandu-se cei 25 % ca intelegere intre parti.
dar nu ii spune nimeni omului ca e cam nasol modul de lucru din punct de vedere fiscal
1. ajustarea bazei art 138 lit b presupune anularea unei livrari iar el nu este in situatia asta (nu se refuza marfa din cauza cantitatii, calitatii sau pretului) si nici masurile de simplificare nu sunt aplicabile deoarece ord 1823 presupune anularea livrarii sau refuzul marfurilor, ceea ce nu e cazul aici (aici achizitia este finalizata iar "returul" este o livrare intracomunitara)
2. ci se afla in situatia unei livrari intracomunitare (adica le vinde inapoi furnizorului)
iar transportul ii permite sa justifice scutirea conform ord 2222.
daca totusi se doreste un retur atunci se face storno (credit note) pt aceleasi valori pentru ca apoi sa se faca factureze penalitati (debit note) pentru ceilalti 25% (aspect care va determina ch nedeductibile fiscal)
Alte discuții în legătură
Decont transport
avril_dor
Sunt SRL platitor de TVA, inscris in ROI. Aduc marfa din Italia. Pentru a deconta transportul marfii ce acte am nevoie? Este de ajuns factura de transport sau ... (vezi toată discuția)
Nota de receptie
ditabetina
buna seara,
am o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv, lucrez la o firma care se ocupa cu vanzare de produse pe care le primesc de la diversi furnizori ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.