Buna seara,
Am o nelamurire cu o anumita situatie si as vrea sa va cer pararea(sper cat mai documentata).
Pe persoana fizica, am comandat online de la magazinul X cu cateva zile inainte de 01.01.2017, un produs care costa sa zicem 300 RON, cu TVA inclus 20%.
Mentionez ca la acest magazin, daca comanzi, nu inseamna ca am si platit sau sa se fi facut vreo factura. Este o procedura prin care comanda vine la magazinul fizic si abia dupa ce ma duc la magazin sa-l vad, abia apoi si platesc.
In situatia mea, m-am dus sa ridic comanda de la magazin DUPA data de 01.01.2017, adica deja TVA-ul scazuse la 19%.
Ca o siguranta, am intrebat magazinul inainte cum procedeaza ei cu aceasta situatie legat de TVA si pretul final. Ei mi-au zis asa: "Intrucat comanda se finalizeaza dupa data de 01.01, pretul final se va calcula cu TVA-ul de 19%".
Din acel raspuns, eu inteleg ca voi plati o suma mai MICA decat 300 RON.
Toate bune si frumoase pana cand am constat ca, atunci cand am platit, pretul era la fel, de 300 RON. Raspunsul penibil al celor de la magazin a fost ca urmatorul: "reducerea cotei de TVA de la 20% la 19% nu obliga comerciantul la o diminuare a pretului final de achizitie. Pretul final convenit intre comerciant si cumparator, este cel stabilit in momentul plasarii comenzii. "
Din aceasta situatie rezulta ca au crescut pretul produsului ca sa coste tot la fel ca inainte, deci si-au marit si mai mult profitul, adica s-au zgarcit pentru acel 1% de la TVA, incredibil ce firma, ce oameni, culmea ca firma pare serioasa.
Ce ma deranjeaza pe mine, nu este acel 1%, ci gestul scarbos al lor cum au procedat, ceea ce voi face cu cea mai mare placere o reclamatie catre ANPC.
Inainte de a face reclamatia, as vrea sa va intreb si pe voi cum e pana la urma cu aceasta situatie, cine are dreptate sau nu. Mi-ar dori chiar sa precizati chiar o lege ceva, sa nu fie doar niste chestii de genu "cred ca ...". Multumesc pentru timpul acordat.