avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 897 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... conditii de returnare a produselor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

conditii de returnare a produselor

Am cumparat un produs, un portofel din piele, dintr-un magazin de renume, acum cateva zile si as dori sa il returnezi, sa primesc banii inapoi, dintr-un motiv simplu, nu imi place.ideea este ca ei nu vor sa imi returneze banii, spunand ca nu au cum, ci pot doar sa imi ofere posibilitatea de a alege altceva, un alt produs, de aceasi valoare sau mai mare.
este legal?
Eu l-am cumparat acum cateva zile, este in ambalajul lui, cu etichete, cum l-am cumparat.
Ce as putea sa fac?
Ma gandesc ca daca le fac o reclamatie la OPC, i-ar costa mai mult deranjul decat pretul pe care ar trebui sa mi-l plateasca mie.
Cel mai recent răspuns: jamesbond12 , utilizator 15:50, 3 Ianuarie 2012
Daca nu e descusut, patat, rupt, nu aveti ce le reprosa. Ca nu va place, nu-i un motiv de returnare care sa-i oblige sa va dea banii inapoi, nu veti avea castig de cauza nici daca le faceti plangere la anpc.
Puteati returna produul in 10 zile fara explicatii si sa primiti banii inapoi, daca ar fi fost un contract la distanta ( daca ati fi cumparat de pe net de ex )
Comerciantul nu are obligatia de a primi inapoi produsul. Va puteti folosi de aceasta optiune (denuntare unilaterala a contractului de vanzare cumparare / retur obiect fara a specifica un motiv) doar daca ati comandat produsul online (contract la distanta), sau daca in conditiile comerciale ale vanzatorului este prevazuta in mod explicit optiunea de returnare a produsului fara obligatii.

Aveti dreptate.
Acum ma-m interesat si eu.Ramane la latitudinea Comerciantului ce conditii de returnare a produselor are, daca accepta sau nu, dupa cum sunt magazine care accepta restituirea baniilor si altele care nu.
Oricum legal nu exista nici un temei pantru al obliga pe Comerciant sa restituie banii, pentru motivul ca tu, ca si cumparator, nu mai vrei produsul.
Stima
Ultima modificare: Joi, 29 Decembrie 2011
jamesbond12, utilizator
Agentul economic nu are nici o obligatie in aceasta situatie. Motivul ca nu va place produsul nu-l obliga sa va returneze contravaloarea lui. Consider ca ag.ec. a fost mai mult decat binevoitor cand v-a oferit alt produs in schimb. In locul dv. as fi acceptat schimbul. Pe viitor v-as recomanda sa va hotarati la magazin daca va place un produs inainte sa-l cumparati.
P.S. Inspectorii ANPC sunt obligati sa se deplaseze la sediul societatii in vederea efectuarii controlului ca urmare a sesizarii insa raspunsul nu va fi cel asteptat de dv.
Cititi mai sus.Oricum am ajuns la o intelegere cu ag.economic, nu s-a mai facut nici o sesizare la OPC, pentru ca nu avea absolut nici un sens.Politica de returnare a fiecarui comerciant ramana la laitudinea fiecaruia dintre comercianti, in aceste situatii.
Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs defect AlexyaA AlexyaA Buna ziua! Am achizitinat o rochie dintr-un anumit magazin si ajunsa acasa am costatat ca are defecte, am vrut sa o returnez si Doamna de acolo mi-a spus ca ea ... (vezi toată discuția)
Garantie inlocuire telefon danypopica danypopica Buna ziua. Am cumparat un telefon de pe un site, iar dupa 10 luni s-a defectat, l-am dus la magazin pentru a fi trimis in garantie, produsul a fost solutionat ... (vezi toată discuția)
Razgandire dupa cumpararea unui obiect tiberiu8mai tiberiu8mai Buna seara! Stiti cumva ceva despre existenta vreunei legi care permite sa renunti la un lucru pe care l-ai cumparat,intr-un termen de 30 de zile? Am de gand ... (vezi toată discuția)