avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie inlocuire telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie inlocuire telefon

Buna ziua.
Am cumparat un telefon de pe un site, iar dupa 10 luni s-a defectat, l-am dus la magazin pentru a fi trimis in garantie, produsul a fost solutionat prin returnare bani sau inlocuire. Am ales inlocuirea cu un produs indentic. Am primit de la curier noul produs, in cutie, nou, sigilat, doar cu certificatul de garantie, care beneficiaza de 2 ani garantie ca si orice produs nou. Dupa cateva zile am sunat la magazin sa intreb de factura sau bon pentru noul telefon in cazul in care am nevoie sa-l trimit din nou in garantie, iar raspunsul a fost ca se foloseste vechea factura, iar atunci eu am zis: daca folosesc vechea factura nu mai beneficiez de 2 ani de garantie, ci doar de 1 an si vreo 2 luni, in mod normal orice produs nou, sigilat beneficiaza de 2 ani garantie, iar daca as fi acceptat prima varianta: banii inapoi as fi putut sa cumpar un produs nou, cu factura, bon fiscal si 2 ani de garantie.
Aici mi se para ca ii nedreptatea. Ce se poate face in aceasta situatie? Este o lege in legatura cu acest caz?
Ultima modificare: Marți, 22 Septembrie 2015
danypopica, utilizator
Cel mai recent răspuns: danypopica , utilizator 11:35, 25 Septembrie 2015
Legea 449/2003, republicata:
Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Nu e nicio nedreptate, este corect ce vi s-a spus. Nu ati cumparat un alt telefon ci ati beneficiat de garantie. Comerciantul este obligat sa asigure garantia timp de 2 ani de la vanzare.

daca as fi acceptat prima varianta: banii inapoi as fi putut sa cumpar un produs nou, cu factura, bon fiscal si 2 ani de garantie.

Da :)
Va multumesc pentru raspuns, dar intre timp am facut plangere la OPC si am fost sunat de la magazin cum ca mi se va storna vechea factura si voi avea o factura noua cu 2 ani garantie :).
O zi buna.
Intre timp de cand? De marti pana azi?
Fara suparare, va rog, dar nu cred :)
Trimite o adresa de mail unde sa va atasez vechea factura, plangerea de la opc, solicitarea retur de la magazin si noua factura, bonul fiscal cu data de ieri!
Cu tot respectul ce motiv am sa mint ?
Mi-am exprimat indoiala pentru ca legea prevede exact ce v-au spus cei de la firma. Si eu ma intreb ce interes ati avea si nu vad niciunul.
Ceea ce spuneti este o noutate absoluta pentru ca nu ''se pupa'' cu legea si daca ati povestit corect poate de folos multor utilizatori in situatia dvs.

Va trimit adresa de e-mail. Multumesc!

Alte discuții în legătură

Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Restituire bani comerciant - produs defect Betty06 Betty06 As vrea sa stiu daca un comerciant imi poate refuza restituirea banilor atunci cand returnez un produs cumparat deja defect de la el. Mentionez ca am cumparat ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ? akatistu akatistu Buna ziua. Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj). Am intampinat cateva probleme cu el ... (vezi toată discuția)