avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie inlocuire telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie inlocuire telefon

Buna ziua.
Am cumparat un telefon de pe un site, iar dupa 10 luni s-a defectat, l-am dus la magazin pentru a fi trimis in garantie, produsul a fost solutionat prin returnare bani sau inlocuire. Am ales inlocuirea cu un produs indentic. Am primit de la curier noul produs, in cutie, nou, sigilat, doar cu certificatul de garantie, care beneficiaza de 2 ani garantie ca si orice produs nou. Dupa cateva zile am sunat la magazin sa intreb de factura sau bon pentru noul telefon in cazul in care am nevoie sa-l trimit din nou in garantie, iar raspunsul a fost ca se foloseste vechea factura, iar atunci eu am zis: daca folosesc vechea factura nu mai beneficiez de 2 ani de garantie, ci doar de 1 an si vreo 2 luni, in mod normal orice produs nou, sigilat beneficiaza de 2 ani garantie, iar daca as fi acceptat prima varianta: banii inapoi as fi putut sa cumpar un produs nou, cu factura, bon fiscal si 2 ani de garantie.
Aici mi se para ca ii nedreptatea. Ce se poate face in aceasta situatie? Este o lege in legatura cu acest caz?
Ultima modificare: Marți, 22 Septembrie 2015
danypopica, utilizator
Cel mai recent răspuns: danypopica , utilizator 11:35, 25 Septembrie 2015
Am primit mesajul dvs.
Din ce mi-ati trimis inteleg ca ati solicitat returnarea valorii produsului, vi s-au restituit banii si ati cumparat acelasi tip de telefon care acum costa (zic ei) cu 400 de lei mai mult insa v-au facut reducere, vi l-au dat la acelasi pret.
Am inteles bine? Este posibil ca in mana sa nu fi primit banii, insa pentru ca ati scris Solicit returnarea contravalorii produsului X si O sa achizitionez un alt produs de minim aceeasi valoare ar trebui sa aveti un nou certificat de garantie.

Chiar, de ce ati scris a doua propozitie? Ei v-au spus asa? Nu era obligatoriu sa cumparati tot de acolo.
Ultima modificare: Vineri, 25 Septembrie 2015
Ares-3, moderator
Initial am solicitat inlocuire telefon!

Dupa doua saptamani de utilizare a noului telefon am facut sesizare la magazin ca vreau factura noua si garantie noua, dar ei au spus ca nu se poate, am trimis intreaga poveste la OPC, cu solicitarile mele si documentele aferente, in urmatoarea zi am fost sunat de la magazin si am completat formularul de retur si m-am ales cu FACTURA NOUA, BON FISCAL SI 2 ANI DE GARANTIE.
O zi frumoasa!
Eu ma minunez de promptitudinea institutiei, adica azi trimiteti reclamatia si maine va cheama la magazin sa va faca factura noua pe un telefon pe care-l aveati deja de doua saptamani? Asa ceva... :)
In continuare mi se pare incredibil insa na, nu e imposibil. Oricum, s-au speriat degeaba de cei de la ANPC.
Bafta cu noul telefon, ce sa mai zic.

Opinia mea este aceeasi: comerciantul este obligat sa asigure garantia unui produs de folosinta indelungata timp de 2 ani de la data achizitionarii, deci de la data in care incaseaza pretul. Ca o ofera din nou pe aceeasi perioada daca schimba produsul este doar optiunea lui (a comerciantului), legea nu il obliga la asta.




Dar ce are de pierdut comerciantul in asta? Asa se alege cu un client multumit! Vanzatorul ar trebui sa aiba interes sa ajute clientul, iar daca este o portita de ce sa nu-l ajuti? Vanzatorul are nevoie de reclama pozitiva. Pana la urma daca poti sa faci o fapta buna pt cineva fara sa te coste nimic in plus de ce sa nu o faci?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Restituire bani comerciant - produs defect Betty06 Betty06 As vrea sa stiu daca un comerciant imi poate refuza restituirea banilor atunci cand returnez un produs cumparat deja defect de la el. Mentionez ca am cumparat ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ? akatistu akatistu Buna ziua. Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj). Am intampinat cateva probleme cu el ... (vezi toată discuția)