avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 580 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... returnare produs defect
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

returnare produs defect

Buna ziua! Am achizitinat o rochie dintr-un anumit magazin si ajunsa acasa am costatat ca are defecte, am vrut sa o returnez si Doamna de acolo mi-a spus ca ea nu considera nemultumirea mea un defect si nu a acceptat sa imi dea banii inapoi ci mi-a dat posibilitatea sa imi aleg alt produs care sa compenseze suma respectiva, mie nu mi-a placut nici un alt produs din magazin. Pot sa imi primesc banii inapoi in aceaste conditii? Va multumesc!
Plangere OPC, dar in 48 este obligata sa va returneze suma de bani indiferent care este motivul ! Bineinteles sa nu fie din vina dvs. distrugerea sau deteriorarea bunului.
CJFlorentin1982, raspunsul dvs. nu are suport in legislatia protectiei consumatorilor. Pe scurt, e eronat.

@AlexiaA
Magazinele care nu functioneaza online nu au nicio obligatie de a restitui pretul unui produs vandut. Mai mult, nu o au nici pe aceea de a schimba produsul, deci ati reclama degeaba la ANPC. Acceptati oferta lor, e bine ca vor si atat.

Ares-3 a scris:

CJFlorentin1982, raspunsul dvs. nu are suport in legislatia protectiei consumatorilor. Pe scurt, e eronat.

@AlexiaA
Magazinele care nu functioneaza online nu au nicio obligatie de a restitui pretul unui produs vandut. Mai mult, nu o au nici pe aceea de a schimba produsul, deci ati reclama degeaba la ANPC. Acceptati oferta lor, e bine ca vor si atat.




Dl.Moderator nu ne-am tocit coatele pe bancile facultatii impreuna, dar ca sa va imbogatiti cultura juridica cititi:

Există in vigoare doua articole de lege prevazute de ANPC.

Legea nr. 449/2003, actualizata in 2008, care spune la capitolul trei (3) ca orice produs cumparat trebuie adus la conformitate, adica in starea ideala, fie prin reparare, fie prin inlocuirea completa fara plata. Legea mai spune ca daca au trecut 15 zile de cand cumparatorul a semnalat vanzatorului ca produsul sau e stricat, iar vanzatorul a refuzat sau a tergiversat inlocuirea sau repararea produsului, legea îi permite cumparatorului sa ceara o parte sau totalitatea banilor dați pe produsul cumparat si anularea contractului incheiat cu vanzatorul.

[ link extern ]

A doua lege reglementata de ANPC vizeaza tranzacțiile online. Prevazuta în OG 130/2000, legea spune la articolul doi (2) ca un cumparator poate returna orice produs în 10 zile (cu exceptia cazurilor de la Art. 10) doar atunci cand este vorba de cumparaturi online. În acest caz vanzatorul este obligat sa returneze banii în maximum 30 de zile. Totusi, în urma UG 34/2014 termenul de returnare a produselor a crescut la un maximum de 14 zile calendaristice de la data achizitiei, iar magazinele au obligatia de a pune la dispozitie formularul de returnare.

[ link extern ]

Va rog frumos data viitoare incercati sa va documentati inainte sa apostrofati. VA ROG FRUMOS
Ultima modificare: Joi, 16 Iunie 2016
ContSters390045, utilizator
1. Nu v-am apostrofat, am constatat ca raspunsul dvs. este eronat si imi mentin opinia in continuare.
2. In continuare sustineti lucruri fara legatura cu intrebarea utilizatoarei. Legea 449/2003 nu se aplica si comerciantilor de produse textile, ci doar produselor de folosinta indelungata cum sunt de exemplu electrocasnicele, electronicele si altele asemenea.
3. Cumparaturile online n-au, de asemenea, nicio legatura cu ce ne spune utilizatoarea. A cumparat produsul dintr-un magazin unde l-a putut vedea, deci odata plecata cu el acasa nu exista lege care sa oblige comerciantul sa-i restituie pretul.
4. Legat de cultura juridica, poate ar fi timpul sa aflati ca OG 130/2000 a fost abogata la data intrarii in vigoare a OUG34/2014.

Va rog frumos data viitoare incercati sa va documentati inainte sa raspundeti. VA ROG FRUMOS :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs prin primirea inapoi a banilor directiajulia directiajulia Buna seara, As dori sa va intreb daca am posibilitatea de a returna un produs nefolosit, cumparat dintr-un magazin de electronice, prin primirea inapoi a ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Produs electronic nou defect ananasha51 ananasha51 Buna ziua , am achizitionat o tableta resigilata -garantie 24 luni . Produsul l-am achizitionat in 17.06.2015 .Ulterior am constatat cu indignare mari ... (vezi toată discuția)