In baza unui art. dintr-un contract de prestari servicii care prevedere penalitati de 0,15% pe zi intarziere, societatea emite o factura de penalitati, avand ca anexa baza de calcul, respectiv situatia facturilor emise, data incasarii si valoare penalizari. Factura se inmaneaza prin delegat, are nr. de inregistrare si data de intrare de la registratura. Se returneaza prin posta cu scrisoare de insotire si cu urmatoarea explicatie: Alaturat va restituim factura cu nr. ... si va anuntam ca refuzam la plata suma de... (respectiv valoarea integrala a facturii). Cum trebuie sa procedez in acest caz? Mentionez ca sunt penalitati calculate corect, pentru facturi emise si scadente la 45 de zile, care au intarzieri de plata intre 190 si 30 de zile.:help:
Invitatia la conciliere si actionarea in judecata.
Faptul ca au refuzat primirea facturii nu inseamna ca nu datoreaza respectiva suma, potrivit dispozitiilor contractuale.
Procedati la conciliere in temeiul dispozitiilor art. 720 ind. 1 C.pr.civ., iar daca rezultatul concilierii nu conduce la solutionarea problemei sau debitorul nu se prezinta la conciliere, introduceti o actiune in instanta conform prevederilor art. 720 ind. 3 C.pr.civ.
Succes! ;)
Atata timp cat sunt prevazute in contract si sunt calculate in mod corect de la data scadenta, nu sunt probleme. Daca factura pentru care au fost calculate penalitatile nu a fost achitata (suma inscrisa fiind certa, lichisa si exigibila) puteti merge pe OUG 119/2007. In situatia in care este vorba doar despre factura de penalitati, faceti procedura concilierii (art. 720 ind. 1 C. proc. civ.) si apoi actiune in instanta (art. 720 ind. 3 C. proc. civ.) - faptul ca factura nu a fost acceptata nu are nicio importanta, penalitatile se datoreaza de drept conform contractului (legea partilor)!
Subscriu celor prezentate de colegi. Conciliere amiabila in baza art 720^1 cod procedura civila si daca nu se rezolva problema....instanta de judecata.
Ei sunt obligati prin contract sa va plateasca penalitatile. Contractul este legea partilor.