avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 818 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... demisie fortata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

demisie fortata

Buna seara. Am nevoie de un sfat, si anume, eu sunt in concediu medical in urma unei interventii chirurgicale, pana in data de 25 ianuarie, iar patronul firmei m-a anuntat ca dupa data de 25 ianuarie nu ma mai poate primi la serviciu. Ce pot sa fac in acest caz?
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:23, 18 Ianuarie 2017
Angajatorul nu va poate firta sa demisionati. Nu incetati contractul de munca prin demisie sau cu acordul partilor deoarece nu veti beneficia de somaj.
1. Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie. Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.

2. Salariatul care a demisionat va putea să sesizeze instanţa judecătorească, solicitând anularea demisiei, în cazul în care pretinde că demisia a fost provocată de angajator.

3. In speta, lasati-l pe angajator sa aiba initiativa incetarii c.i.m.,dupa care veti actiona in consecinta.
va multumesc pentru raspuns, normal ca eu nu am sa semnez nici o demisie, doar ca nu stiu cui sa ma adresez, pentru ca am cerut somaj si au spus ca nu pot sa imi dea
Ultima modificare: Miercuri, 18 Ianuarie 2017
geyes36, utilizator
Angajatorul nu are nicio obligatie de a va inceta c.i.m. astfel incat sa beneficiati de somaj... reticenta unor astfel de angajatori pleaca de la o idee fals raspandita , aceeaca nu mai pot face angajari dupa ce trimit un salariat in somaj.