avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 966 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice URGENT, rog raspuns: un articol de lege: regula celor ...
Discuție deschisă în Achiziţii publice

URGENT, rog raspuns: un articol de lege: regula celor 4 ochi; cine trebuie sa detina contractele institutiei ?

Buna dimineata !

URGENT, rog raspuns: un articol de lege:
- cine trebuie sa detina contractele institutiei ? contabilitatea ? sau juristul institutiei publice ?

Colegul meu care aplica viza CFP mi-a spus ca la un Curs de pregatire profesionala s-a discutat ca trebuie sa se tina cont de "Regula celor 4 ochi", adica sa existe un control intre compartimente,
compartimentul de achizitie intocmeste draftul de Contract, juristul il vizeaza, la fel CFP-istul, iar contabilul sef il semneaza.
Insa toate Contractele trebuie sa le detina juristul institutiei noastre care are obligatia in Fisa postului sa verifice executarea Contractelor.
Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 13:56, 20 Martie 2017
Contractul de regula ar trebui sa stea la achizitii. Contabilitatea trebuie sa aiba o copie la contract.
Contabilitatea cere exemplarul original al Contractelor.
Compartimentul juridic
Compartimentul achizitii publice detine o copie dupa Contracte.
Compartimentul achizitii publice si Compartimentul juridic se opune
ca exemplarul original al Contractelor sa fie repartizate Contabilitatii.

Va rog un articol de lege care stabileste o ordine a pastrarii unor asemenea documente, daca ma puteti ajuta.
Doar asa se pot linisti apele ....
Buna ziua. Nu stiu daca ati gasit/primit raspuns la intrebarea postata. iata, pe scurt, prev legale conexe intrebarii dvs: cf. prev. art 2 alin (1) din HGR 395/2016-norme de aplicare a L98/2016, respectiv prev art 2 alin (3) pct. g) , compartimentul intern specializat în domeniul achiziţiilor "constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice." La art 148 din aceeasi norma juridica, legiuitorul defineste componenta Dosarului achizitiei publice iar la punctul q) din descrierea acestuia mentioneaza:"q) contractul de achiziţie publică/acordul-cadru, semnate, şi, după caz, actele adiţionale; ". Pe cale de consecinta, asa cum se arata mai sus, este responsabilitatea compartimentului intern specializat sa pastreze aceste documente. Daca ordonatorul de credite considera si dispune altfel, dispozitia ar trebui sa contina in preambul justificarea legala...
Cu bine,
Vă mulţumesc din tot sufletul pentru ajutor !!!...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Persoana responsabila intocmire contract achizitii pinguin200 pinguin200 buna ziua, va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea nelamurire-daca intr-o institutie publica persoana de la achizitii intocmeste dosarul de achizitie, ... (vezi toată discuția)
Cine avizeaza - nota de fundamentare pentru incheierea unui contract ? oanaportar oanaportar Colegul de la Achizitii publice a intocmit o Nota de fundamentare - pentru incheierea unui contract de prestari servicii. Aceasta Nota este aprobata de ... (vezi toată discuția)
Institutie publica; viza cfp stanila_andrei89 stanila_andrei89 Buna seara, O speta daca se poate  Intr-o institutie publica singura persoana care lucra in cadrul departamentul de achizitii, si-a dat demisia. Pana in ... (vezi toată discuția)