URGENT, rog raspuns: un articol de lege:
- cine trebuie sa detina contractele institutiei ? contabilitatea ? sau juristul institutiei publice ?
Colegul meu care aplica viza CFP mi-a spus ca la un Curs de pregatire profesionala s-a discutat ca trebuie sa se tina cont de "Regula celor 4 ochi", adica sa existe un control intre compartimente,
compartimentul de achizitie intocmeste draftul de Contract, juristul il vizeaza, la fel CFP-istul, iar contabilul sef il semneaza.
Insa toate Contractele trebuie sa le detina juristul institutiei noastre care are obligatia in Fisa postului sa verifice executarea Contractelor.
Contabilitatea cere exemplarul original al Contractelor.
Compartimentul juridic
Compartimentul achizitii publice detine o copie dupa Contracte.
Compartimentul achizitii publice si Compartimentul juridic se opune
ca exemplarul original al Contractelor sa fie repartizate Contabilitatii.
Va rog un articol de lege care stabileste o ordine a pastrarii unor asemenea documente, daca ma puteti ajuta.
Doar asa se pot linisti apele ....
Buna ziua. Nu stiu daca ati gasit/primit raspuns la intrebarea postata. iata, pe scurt, prev legale conexe intrebarii dvs: cf. prev. art 2 alin (1) din HGR 395/2016-norme de aplicare a L98/2016, respectiv prev art 2 alin (3) pct. g) , compartimentul intern specializat în domeniul achiziţiilor "constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice." La art 148 din aceeasi norma juridica, legiuitorul defineste componenta Dosarului achizitiei publice iar la punctul q) din descrierea acestuia mentioneaza:"q) contractul de achiziţie publică/acordul-cadru, semnate, şi, după caz, actele adiţionale; ". Pe cale de consecinta, asa cum se arata mai sus, este responsabilitatea compartimentului intern specializat sa pastreze aceste documente. Daca ordonatorul de credite considera si dispune altfel, dispozitia ar trebui sa contina in preambul justificarea legala...
Cu bine,