buna ziua,
va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea nelamurire-daca intr-o institutie publica persoana de la achizitii intocmeste dosarul de achizitie, cine intocmeste contractul pt acea achizitie, avand in vedere ca in instituie exista si jurist?functionarul de la achizitii sau juristul?
In mod normal, responsabilul de procedura intocmeste si contractul de achizitie publica. Consilierul juridic, verifica si semneaza nota justificativa, contractul de achizitie, participa la licitatii, si in primul rand solutioneaza litigiile izvorate din contract.
In principiu , cred ca trebuie sa existe un draft, o forma generala, conceput de catre jurist, la care se adauga clauze specifice achizitiei de care este raspunzator responsabilul cu documentatia, deoarece el are toate datele. Oricum forma finala va trebui verificata de jurist.
In general in institutiile publice sunt norme interne care stabilesc atributiile fiecarui compartiment. In practica obisnuita, daca nu exista compartiment aparte, contractele le intocmeste tot cel de la achizitii, iar juristul avizeaza legalitatea.