Toate intrebarile dvs, isi gasesc raspunsul in reglementarile interne (de regula proceduri) ale institutiei dvs., care sunt diferite de la caz la caz, fata de alte institutii.
Solicitati celor de la compartimentul de achizitii si/sau cel de contractare - daca aveti compartiment distinct, sa va puna la dispozitie respectivele reglementari.
Conform OUG 34 si HG 925 contractul este parte a dosarului de achizitie.
In toate autoritatiel contractante pe care le cunosc contractul se incheie in cadrul compartimentului de achizitii publice, in care pot fi angajati inclusiv economisti, juristi, ingineri, etc.
Exceptiile le pot reprezenta contractele de mica complexitate care nu se desfasoara prin procedura de achizitie sau sunt exceptii de la OUG 34, care se pot incheia si la nivelul altor compartimente interesate.
Compartimentul juridic in principiu, are ca rol doar verificarea si acordarea vizei de legalitate.
De incheiat ,compartimentul juridic in principiu incheie acte cu caracter pur juridic, nu administrative, cum este un contract.
Ar fi absurd sa pretindeti ca in virtutea fisei postului, juridicul incheie toate tipurile de acte ale unitatii, ca asa scrie in fisa postului.
Parerea mea personala este ca e bine ca toate tipurile de contracte, indiferent de valoarea si obiectul lor, sa se incheie doar la compartimentul de achizitii, pentru a se putea tine evidenta lor centralizata.
Si sfatul meu este sa insistati pe langa sefii dvs. sa initieze reglementari interne (dispozitii, decizii ale conducatorului unitatii, proceduri de lucru, norme, sau ce alta forma doresc) pentru a reglementa activitatea in domeniu. Daca nu vor sa o faca vor intelege ca trebuia sa faca asta cand vor apare controalele si sanctiunile dure ca si consecinta, in primul rand asupra lor.