Am returnat niste produse la furnizorul meu extern. El a suportat costul transportului. Problema este ca marfa nu a ajuns in conditii optime si a necesitat reparatii ulterioare la furnizor. Acesta acum imi factureaza aceste costuri cu reparatia (pentru a-si recupera paguba) spunand ca este din vina mea pt ca nu am ambalat cum trebuie marfa la plecare. Eu am ambalat-o corect, dar sincer nu stiu cum sa ii dovedesc asta. Ce pot sa fac?
Daca marfa ati trimis-o beneficiarului in bune conditiuni, ulterior acesta a constatat deficiente pe care remediat partenerul de afaceri incasand si costurile acestora, ar trebui sa fie devina transportatorul. Daca nu aveti cum sa dovediti ca ati trimis marfa in conditiile stipulate in contract, nu prea aveti ce sa faceti decat sa suportati cheltuielile suplimentare.
Ce as putea sa fac ca pe viitor sa nu mai am asa probleme? Sa pun pe cel care ridica marfa sa semneze ca marfa a fost preluata de la mine in bune conditii? In lipsa unui contract intre mine si cel ce transporta marfa, credeti ca va semna cineva asa ceva?
Observa ca faceti operatiuni de import dar in toata discutia nimeni nu pomeneste nimic de firmele internationale sau romanesti certificate in domeniul serviciilor tehnice de verificare, testare si certificare, inspectie si monitorizare a serviciilor de comert international cu produse agricole, minerale, petroliere si petrochimice, echipamente industriale si bunuri de larg consum, etc.
Operatiunile de import-export nu se pot derula (sau se deruleaza greu, cu riscuri mari) in absenta acestui tip de servicii, mai ales cand se lucreaza cu acreditive documentare.