clauss841 a scris:
Buna ziua,
.....
Conform legii beneficiez de asigurari medicale pt ca sunt insarcinata.Cum trebuie sa procedez?
Beneficiez de indemnizatie de maternitate deoarece nasc in luna a-9-a (inceputul lunii aug)de cand nu am mai cotizat.Cum se procedeaza cu concediile medicale eliberate?
Beneficiez de CIC deoarece am 12 luni lucrate din 24(2 luni lucrate ,10 luni perioade asimilate).Cum se calculeaza indemnizatia?
Inca o mentiune:stimulentul de insertie mi-a fost virat in cont pe luna dec. cu toate ca nu am obtinut venituri.Ce trebuie sa fac?
Va multumesc.
O zi frumoasa
1. Ordinul nr. 581/2014 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calităţii de asigurat
art. 11
....
(2) În cazul în care persoana care necesită servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi dispozitive medicale, cu excepţia celor din pachetul minim de servicii medicale, ca urmare a interogării aplicaţiei menţionate la alin. (1), apare neasigurată, aceasta va face dovada calităţii de asigurat cu adeverinţa de asigurat. Pentru obţinerea adeverinţei de asigurat persoana se adresează casei de asigurări de sănătate la care aceasta este luată în evidenţă, prezentând documentele necesare dovedirii calităţii de asigurat.
art. 12.
(1) Dovada calităţii de asigurat se realizează prin modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, iar în situaţia în care, în urma interogării, persoana nu apare în aplicaţia menţionată la art. 11 alin. (1),
se realizează printr-un document justificativ - adeverinţă, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice,
eliberată de casa de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află persoana, potrivit fiecărei categorii de persoane, pe baza următoarelor documente:
.....
i) pentru femeile însărcinate sau lăuze: act de identitate valabil la data solicitării, adeverinţă medicală, certificat de naştere al copilului - pentru lăuze, precum şi declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri sau documente justificative că realizează venituri lunare sub salariul de bază minim brut pe ţară;
.....
2. Indemnizaţia lunară se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului şi nu poate fi mai mică de 85% din cuantumul salariului minim brut pe ţară garantat în plată.
3. Referitor la stimulent, ar fi bine sa mergeti la AJPIS sa le spuneti situatia.