Lucrez la un service autorizat de telefonie mobile unde primim componente din afara tarii in ambalaje de lemn si carton.Majoritatea nu sunt la prima utilizare,noi reutilizam aceste ambalaje pentru a trimite marfa in strainatate atat la furnizorul de unde am primit ambalaje cat si altor companii.
Intrebarea este cum ma acopar cu aceste ambalaje introduse in tara conform noii legislatii?Trebuie sa le declar la AFM (declaratia lunar)?sau altor institutii ale statului?Cum ma acopar pe parte financiara?ce documente imi trebuiesc ?
Subiectul este destul de amplu pentru a va putea raspunde cu exactitate intrebarilor dvs. In primul rand trebuie sa intocmiti evidente contabile si extracontabile prin care sa determinati cantitatile de ambalaje importate si pe cele exportate. Aceste evidenta se intocmesc, in functie de situatie, pe baza facturii (invoice), CMR, Packing List, Declaratie vamala de import/export, procese verbale de cantarire. In principiu, diferenta dintre ambalajele importate si cele exportate reprezinta ambalaje introduse pe piata. Aceastea trebuie declarate lunar la AFM. Referitor la aceasta situatie, anual, mai trebuie sa faceti o declaraie si la Agentia de Protectie a Mediului. Financiar, in functie de cantitatile introduse pe piata, exista mai multe alternative: fie platiti taxa catre Administratia Fondului de Mediu, fie incheiati un contract cu o Organizatie de Transfer Responsabilitate, fie va indepliniti obiectivele prin forte proprii.