Buna ziua,
In data de 10.11.2016, SC .... SRL, a initiat o plata (editat).
Am luat informatii telefonice de la BCR si ni s-a comunicat ca aceasta firma cu acest cod fiscal nu este in baza de date a BCR, mai mult, ca acest cod iban ar apartine unei persoane fizice al carui nume nu ne-a fost comunicat.
Firma noastra initiaza plati prin intermediul aplicatiei Fastbanking cu increderea ca eventuale neconcordante intre cont si titulatura beneficiarilor este verificata si abia apoi se autorizeaza tranzactia. Mai mult, in cazul de fata, toate informatiile privind denumirea, forma juridica,codul fiscal si adresa beneficiarului au fost adaugate de noi in aplicatie. Ca tert, la cererea noastra, o banca nu ne poate comunica/confirma ibanul unui client de-al sau. Singura verificare pe care o putem face este existenta firmei , CUI-ul si adresa pe site-ul mfinante.ro, considerand ca o eventuala inadvertenta a codului iban va fi semnalizata la banca inainte de autorizarea tranzactiei.
La o minima verificare automata in sistem pentru astfel de neconcordante majore ar trebui sa se respinga tranzactia. BENEFICIARUL REAL NEFIIND ACELAS CU BENEFICIARUL INDICAT IN TRANZACTIE.
Am facut sesizare si la Bancpost si la BCR pentru recuperarea sumei, convinsi fiind ca suma a fost reversata. BCR ne-a raspuns ca nu ne poate da nici o informatie ca nu suntem clientul lor . Bancpost a primit de la BCR un mail in care sa ne roage sa mai luam legatura cu beneficiarul pentru recuperarea sumei.
Este clar ca cineva a emis factura respectiva pentru inselatorie.Nu stim cine, deaoarece nu avem acces la nici o informatie de la BCR si persoana respectiva nu raspunde la telefon/mail.
Noi special am facut plata prin banca, pentru a ne asigura ca banii ajung conform facturii la firma vanzatoare si sistemul informatic va reversa operatiunea daca sunt neconcordante intre cont si nume.
Am transmis alte sesizari la BCR prin platforma de sesizari, s-au traimis(avem print screen) dar nu ne-au dat numar sau raspuns.
Avand in vedere ca firma noastra, a ordonat plata catre un beneficiar , incarcand in Fastbanking toate datele de identificare cerute de aplicatie,(denumire, cui, cont, adresa) iar tranzactia s-a autorizat fara a tine cont de aceste date, intre care existau neconcordante ne consideram indreptatiti sa pretindem recuperarea sumei de la banca beneficiarului.
Consideram ca aceasta este o bresa in sistemul informatic care permite deturnarea fondurilor catre conturile unor infractori, beneficiarul real al tranzactiilor nefiind cel indicat de buna credinta de catre platitor. Aceste sume pot face obiectul finantarii unor activitati periculoase in societate, aspect asupra caruia bancile trebuie sa supravegheze prin politicile de prevenire a spalarii banilor si finantarii terorismului la care legea le obliga
Intrebarea noastra este: in ce masura BCR este obligata sa filtreze incasarile in conturile clientilor in functie de corespondenta contului cu titulatura si sa restituie sumele inainte de creditarea eronata a acestor conturi.