Buna ziua,
Locuiesc de 6 ani intr-un bloc mixt (garsoniere cf 2 si ap cu 2 camere) cu 4 ap si 4 garsoniere pe palier. Cand m-am mutat, burlanul de la ghena de gunoiu era spart si tot gunoiul se oprea la acest etaj si curgea in incaperea unde se afla ghena. Dupa multe insistente s-a reparat burlanul, insa nu s-a renovat si interiorul incaperii. Multi locatari sunt chiriasi sau persoane in varsta si spun ca nu ii intereseaza. #-o Am auzit multe peroane spunand: "Daca vrei sa ai curat iti faci singur". Fiind 8 proprietari pe palier, nu mi se pare corect ca un singur proprietar sa suporte cheltuielile pentru aceasta renovare. Exista vreo prevedere legala prin care locatarii sa fie obligati sa faca acest lucru, cu exceptia adunarii generale in care fiecare are o opinie proprie si niciodata nu se ajunge la un compromis ?
Aprobarea unei astfel de reparatii nu se face in adunarea generala care este o data pe an ci in comitetul executiv.
Este obligatia comitetului executiv sa ia masuri pentru reparatiile partilor comune care necesita reparatii imediate.
Art. 17-hg1588/2007
(1)Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
d)reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune, in conformitate cu actele normative in vigoare;
h)isi asuma obligatii, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
n)gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
s)analizeaza problemele ridicate de membrii asociatiei de proprietari si ia masuri pentru rezolvarea acestora, conform hotararii adunarii generale;
Va multumesc pentru raspuns. Am facut numeroase cereri catre firma care administreaza blocul (deoarece pune la dispozitie o platforma prin intermediul careia se pot trimite sesizari) dar raspunsurile primite sunt de genul "Aceasta problema se va aduce la cunostinta Presedintelui si Comitetului". Din septembrie 2016 (cand am facut sesizarea) pana acum nu s-a luat nicio masura. In general cu presedintele blocului/ Comitetul se comunica foarte greu, nici nu stiu cine sunt, s-au schimbat de la o sedinta la alta si abordarea lor este practic inutila deoarece nu te baga in seama. Ceilalti locatari, asa cum v-am spus, se resemneaza, fiind persoane in varsta sau chiriasi. De asemenea, pe lista de plata nu exista fond de reparatii. Ce statut are acest fond ? Este obligatoriu sau nu ??? Blocul are Asociatie de proprietari si as vrea sa stiu care este procedura corecta si legala pentru a pune in vedere Comitetului sa faca aceste reparatii ?