Scoaterea apometrelor pe casa scarii s-a putut face doar in urma unor discutii intre dvs., poate in A.Generala, unde majoritatea au fost de acord. Ca aceste apometre s-au montat in niste cutii din plastic, fara posibilitatea de a se putea vedea apometrul, poate fi o greseala, insa se poate remedia foarte simplu de catre un mester; se pot taina niste orificii cam de marimea apometrului, se aplica prin lipire niste bucati de plastic transparent si ati rezolvat "cazul".
Citirea apometrelor in zile diferite fata de citirile furnizorului, pot introduce niste diferente, insa nu sunt de acord cu dvs. ca platiti aceste diferente de doua ori. Este absurd si va las dvs. spatiu de manevra sa ganditi acest lucru. Trebuie sa stiti insa ca diferentele la apa mai apar si din alte cauze - le putem discuta.
Retineti un lucru: apometrul furnizorului este un apometru de clasa de precizie C, pe cand apometrele dvs. sunt de clasa B in cel mai bun caz. Furnizorul factureaza consumul dupa apometrul sau, nu dupa suma de consumuri din scara blocului.
Faceti presiuni ca citirea apometrelor sa se faca in acelasi timp - iata va dau si o marja de eroare: 15 minute (cam cat timp ii trebuie presedintelui sa citeasca 20 de apometre)
Raspunsuri:
1. Aveti dreptul sa va verificati consumul de nspe ori pe zi fara ca cineva sa va interzica acest lucru. Discutati si hotarati sa va aplice niste vizoare pe acele cutii opace si ati rezolvat cazul. Ba ii vine si presedintelui mai usor sa le citeasca, deci nu mai trebuie sa incuie si sa descuie cutia!
2. Dreptul dvs. este sa aveti acces la toate documentele as. prop. - asadar si la facturi. Nu amestecati aici furnizorul ca nu are nicio treaba cu necazurile dvs. Furnizorul a incheiat contractul de furnizare a apei si canalului, doar cu as. de proprietari.
Discutati cu cond. asociatiei sa va afiseze la avizier factura de apa sau sa evidentieze undeva pe lista de plata cantitatea de apa facturata.
Pentru ca ati pomenit de Apavital, inseamna ca sunteti din Iasi sau din judetul Iasi... Poate putem discuta la telefon - 0742 705 589.
Stima, Adam Grecu
Buna seara,
In legatura cu mesajul Dumneavoastra de ieri, apreciez mult si va multumesc pentru promptitudinea cu care ati raspuns la problemele care framanta asociatia noastra !
Apometrele s-au scos pe casa scarii, in iunie 2015, cu acordul tuturor proprietarilor pentru a se stopa vesnicele discutii privind diferentele aparute pe listele de plata, existand banuiala ca ne furam unii pe altii la apa dar si pentru a se facilita citirea apometrelor - pentru ca unii vecini nu deschideau usa pentru a li se citi apometrul din apartament.
Drept urmare, apometrele, nesigilate, s-au scos pe casa scarii si inchis in faimoasele cutii ... negre din plastic ce nu permit vizualizarea din afara.
La vremea respectiva, am fost asigurati ca, daca apometrele vor fi pe casa scarii, nu vor mai fi practici ilegale (pe romaneste, furt de apa !) si, deci, nu vom mai avea nici acele vesnice pierderi care generau conflicte !
Fara sa clipeasca, presedintele si dna administrator ne-au mai asigurat ca pierderi vor mai fi numai in luna cand s-au transferat apometrele (iunie 2015) pentru ca, o jumatate de luna iunie apometrele au fost in apartamente si, cealalta jumatate de luna – pe casa scarii !
Dar se pare ca nu trecerea apometrelor pe casa scarii a fost solutia la problema pentru ca diferentele au continuat sa apara pe listele de plata. Au fost luni cand, pe langa consumul propriu-zis de la apometre, sa platim diferente de apa rece + canal, a caror valoare totala a ajuns uneori si pana la echivalentul a aproape 2 mc de apa / luna, in functie de numarul de persoane din apartament !
Presedintele de asociatie ne spune ca sunt pierderi aparute din cauza diferentelor de clasa la apometrele noastre, fatza de cel general (corect !) + pierderi pe traseu dar nu scoate o vorba ca el sau dna administrator efectueaza citirea apometrelor pe casa scarii la O ZI DUPA citire apometru general sau chiar CU 3 ZILE INAINTE ! Orice discutii despre acest decalaj la citire nu duce la nici un rezultat pentru ca ei procedeaza cum ii taie capul si cum le dicteaza interesul !
Se va spune ca echivalentul a aprox. 2 mc de apa este o suma derizorie dar, cand trebuie sa platesti ceva pentru ca ... asa vrea muschii lui X, nu este tocmai normal ! Si, in plus, acest lucru vine in contradictie cu promisiunea solemna facuta noua de presedinte si administrator, la inceput ! Dar, stiti cum e : desteptul a fagaduit si ... noi am tras nadejde !
Transferul apometrelor pe casa scarii s-a facut la un pret destul de piperat : initial, s-a spus 250 lei / apartam. si, ulterior, nemultumirea proprietarilor a facut sa scada pretul la 230 lei / apartam. In compensare (!?), ni s-a spus sa cumparam noi teu pexal, robinet maneta=canea dar, pentru ca nu suntem de meserie, au cumparat ei materialele potrivite si le-am dat banii.
Mai mult, desi echipa a primit un sac de 25 kg de material pentru a repara gaurile de pe casa scarii, presedintele asociatiei, care este si sef de scara, a spus ca reparatiile ulterioare din apartamente trebuie sa le suportam tot noi pentru ca echipa nu se amesteca in lucrarile din apartament ! Sau, o poate face dar, contra-cost !
Da, bine ca s-au amestecat sa strice pe gratis, dar sa repare nu mai era treaba lor - sau trebuia sa platim pentru asta ! Asa ca vecinii ori si-au astupat singuri gaurile facute pentru introducerea tevilor in pereti, ori au apelat la diversi – reparatii efectuate cu materialele cumparate tot de noi.
Asadar, oameni buni ! Cine vrea sa porneasca o afacere banoasa, sa vina la noi la bloc pentru ca aici sunt toate sansele sa se imbogateasca pe spinarea noastra, peste noapte !!
Deci, se pare ca cei 230 lei au reprezentat numai manopera si cateva materiale ... iar o parte din bani au luat un alt curs = spre alte buzunare !?
Avem dreptul sa credem orice, atata timp cat nu exista o transparenta in relatia Comitet Executiv si proprietari de asociatie. Nici la ora aceasta nu a vazut vreun vecin un deviz al lucrarii si, colac peste pupaza, problemele cu diferentele au continuat sa existe ! O cheltuiala in zadar !!
Aceasta lipsa de transparenta si nepasare din partea presedintelui si a dnei administrator genereaza suspiciuni. Voi detalia putin cum se manifesta acest comportament al lor.
* Prin crearea asociatiei actuale, pe o singura scara, de la vechea asociatie s-a transferat fondul de rulment, la care s-au adaugat banii rezultati din vanzarea unui apartament al unui vecin rau platnic. Toate acestea au fost subiecte tabu si au “transpirat”, totusi, unele informatii pe ici, pe colo dar nimeni nu stie, de fapt, ce s-a intamplat cu acesti bani : daca si cum au fost utilizati desi, fondul de rulment a fost constituit din banii nostri si era firesc sa aflam ce s-a facut cu ei. Dar cei din conducerea Comitetului nu au suflat o vorba la sedinta !
* Presedintele asociatiei si dna administrator iau decizii, in mod unilateral, fara consultarea noastra in privinta costurilor pentru diverse lucrari : montarea apometrelor pe casa scarii (iunie 2015), montare interfon (august 2015), copertarea unui apartament de la etajul IV (iunie 2016).
In principiu, s-a discutat, in fuga, pe casa scarii, ca se va face asta si asta dar nu a vazut nimeni un deviz, nu s-a afisat nimic in legatura cu detalii privind aceste lucrari, nici la inceputul lor, nici la final – desi, in mod firesc, noi vom suporta plata lucrarilor. S-a profitat ca noi, proprietarii, nu suntem informati care sunt etapele unor astfel de actiuni si am fost pusi in fatza faptului implinit : ne-am trezit cu muncitori la usa ca efectueaza aceste lucrari, fara sa avem habar : cat va costa lucrarea, cat va plati fiecare apartament in parte. Cand am inceput sa punem intrebari, se vehiculau intre noi diverse cifre si ne felicitam ca am mai aflat ceva care sa lamureasca misterul lucrarilor in curs. De rasul lumii !
Dar cred ca v-am plictisit destul cu provesti care, pe noi, cei in cauza, ne revolta. Nu este corect ca suntem calcati in picioare pentru ca majoritatea persoanelor din scara sunt pensionari, responsabili, care isi platesc corect datoriile si nu merita un astfel de tratament. Dar, asta este deja un alt subiect !
Va doresc o seara frumoasa si, inca o data, multumiri pentru tot ce faceti pentru noi !
Chiar nu vreau sa mai complic discutia, dar rog sa va mai ganditi.
Pe furnizor il doare in Cotu' Donului ca dvs. aveti contori pe casa scarii , pe terasa sau in casa. El factureaza dupa contorul de bransament si de acest lucru raspunde, iar administratorul nu repartizeaza costul dupa socoteala din scara, ci strict dupa factura furnizorului. Cum adica administratorul vede ca furnizorul a facturat 100 mc si repartizeaza 110 mc? Nu pot sa cred! Mai degraba el va trece in situatiile sale ca suma contorilor din scara este 110 mc si automat fiecarui proprietar o sa-i fie repartizata o suma negativa in rubrica "diferente". Apoi, la noi, pe lista de plata avem rubrica si pentru aceste diferente si in mc si in lei, asa ca fiecare stie ce plateste. Mai mult, odata cu afisarea listei de plata, la fiecare scara mai avem un document privind "explicatiile" pentru fiecare cheltuiala si modul de impartire/repartizare
In acest context, "diferentele" care apar in scara pot fi pozitive sau negative, astfel ca in fiecare luna aceste diferente se pot compesa, insa depinde si de ce hotarare au luat proprietarii in legatura cu aceste diferente, adica cum le trateaza.
.......................
Haideti sa va mai dau un exemplu - la energie electrica. Stim cu totii ca ceea ce factureaza furnizorul nu prea are legatura cu realitatea, de aceea odata ies niste consumuri prea mari, alta data rezulta ca nu ati consumat nimic, asfel incat factura apare cu suma negativa. Cum credeti ca rezolva administartorul aceasta dilema? Daca nu stiti, ia intrebati-l pe admin si o sa va povesteasca.
Ca sa iesiti din aceasta dilema, doar la e. electrica si la gaze, administratorul tre' sa citeasca el contorii la o anumita data si sa o trimita la furnizor si atunci factura va fi intocmita dupa indecsii transmisi, fara estimari... Ca din 3 in 3 luni cineva vine si verifica indecsii - este alta poveste.
La noi la asociatie, facturile negative nici nu le bagam in seama, pentru ca acestea se compenseaza automat in lunile urmatoare - daca vreti sa intelegeti. Sigur ca facturile negative pot fi repartizate, pentru mine nu ar fi nicio problema, insa asa s-a stabilit la noi, ca modalitate de lucru.
Asadar, nu ma puteti convinge de nicio culoare ca proprietarii achita de doua ori un consum de apa, de e. electrica sau gaze. Chiar nu pot sa cred acest lucru.
Succes!