Titulatura postului: casier
Status-ul postului: ¨ vacant
x ocupat:
Titularul postului: se completeaza numele si prenumele persoanei care ocupa
postul
Cod C.O.R.: 421101
Organizatia: se completeaza denumirea exacta a firmei
Departamentul: financiar-contabil
Titulatura postului imediat superior: director economic
Limite salariale: limita inferiora si cea superioara pentru acest post
Data intocmirii: se specifica data exacta la care a fost intocmita fisa de post
Intocmita de: se completeaza cu numele persoanei si functia acesteia in cadrul
organizatiei
Rezumatul postului:
efectuarea de plati si operatiuni bancare.
Atributii si responsabilitati:
ridicare si depunere de numerar in baza foilor de varsamant si CEC-uri din conturile deschise la trezorerie, banci, etc.;
depunere la banca a documentelor de decontare;
ridicara extraselor, verificarea sumelor decontate cu anexele justificative;
ridicarea imprimatelor necesare decontarii operatiunilor bancare;
depunerea garantiilor materiale, in baza retinerilor la banca;
efectuara de plati si incasari in baza documentelor justificative conform decretului 209/1976;
intocmirea registrului de casa avand la baza documentele de incasare si plata;
depunerea la trezorerie a documentelor de decontare si preluarea extraselor;
depunerea la posta a mandatelor postale precum si a borderoului insotitor;
intocmirea borderourilor de decontare a mandatelor postale;
aprovizionarea cu imprimate cu regim special, foi de varsamant, CEC-uri;
intocmirea avizelor de expeditie, facturilor;
evidenta contului 5121 si 428.1;
intocmirea Cartii Mari in baza notelor contabile;
intocmirea actelor de casa precum si arhivarea lor;
Relatii la locul de munca:
de subordonare: director economic
de supraordonare: se completeaza titulatura postului/posturilor subordonate
(daca acestea exista)
de colaborare/ functionale: contabili, economisti din cadrul
departamentului financiar-contabil
Program de lucru:
8 ore/zi, 5 zile/saptamana (sau se completeaza cu un alt program al organizatiei);
posibilitate de prelungire peste program in situatii exceptionale (se precizeaza si acest aspect daca este cazul si/sau alte aspecte care fac referire la programul de lucru).
Conditii de munca:
obisnuite;
munca de birou;
munca individuala;
deplasari pe distante scurte sau medii (obtinerea de avize, aprovizionare cu imprimate).
Unelte, instrumente, echipament de lucru:
instrumente specifice muncii de birou (computer, imprimanta, scanner, xerox, fax, etc.);
Posibilitati de promovare:
in sfera de activitate actuala (se precizeaza daca exista sau nu posibilitati de promovare);
transferul pe un post ierarhic superior este conditionat de nevoile organizatiei si de achizitia unor abilitati si deprinderi din alte sfere de activitate;
transferul in cadrul unui alte filiale este conditionat de nevoile organizatiei (se completeaza doar daca acesta varianta ar putea fi posibila).
Cerinte pentru exercitare:
1.Cerinte medicale:
1.1.rezistenta la oboseala si solicitari efective si intelectuale;
1.2.acuitate auditiva normala;
1.3.vorbire normala.
2. Cerinte psihologice:
2.1.inteligenta de nivelul mediu (capacitate de analiza si sinteza, memorie dezvoltata);
2.2.asumarea responsabilitatilor;
2.3.rezistenta la sarcini repetitive;
2.4.capacitate de relationare interumana;
2.5.adaptare la sarcini de lucru schimbatoare;
2.6.echilibru emotional.
3. Activitati fizice:
3.1.lucrul in pozitie sezanda perioade indelungate;
3.2.vorbire;
3.3.ascultare;
3.4.diferentiere a culorilor;
3.5.folosire a mainilor;
3.6.folosire a degetelor;
3.7.comutare si concentrare a privirii.
4. Educatie si pregatire profesionala:
4.1.studii medii;
4.2.cunostinte de operare pe calculator.
La acest capitol se precizeaza toate conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca ocupantul acestui post, conditii care evident sunt stabilite de fiecare organizatie in parte.
5. Deprinderi transferabile:
5.1.acordare si transmitere de informatii;
5.2.asigurare de consultanta in domeniul contabil;
5.3.culegere, clasificare si interpretare a informatiilor;
5.4.planificare si organizare a operatiilor si activitatilor;
5.5.pregatire de materiale si rapoarte.
1. Numele si prenumele:
2. Functia: CASIER
3. Unitatea:
4. Relatii ierarhice: Este subordonat contabilului sef si directorului economic(de la caz la caz)
5. Sarcini si atributii de serviciu:
-Raspunde de tinerea corecta si la zi a evidentei primare privind activitatile de incasari si plati prin casierie.
-Intocmeste corect si la zi chitantele pentru sumele incasate de la clienti la vinzarea cu plata pe loc, conform facturilor intocmite.
-Incaseaza sumele de bani de la clienti, prin numarare faptica, in prezenta acestora.
-Preda personalului din vinzari care au sarcina si au aprobare pentru aceasta (agenti , inspectorii de vinzari, agenti de livrare, directori, etc.) chitantiere , pe baza de semnatura , preluind cotorul celui anterior. Nu elibereaza alt chitantier pina la epuizarea celui anterior decit in cazul in care chitantierul aflat la utilizator nu are file suficiente pentru activitatea de incasare din ziua urmatoare.
-La primirea chitantierelor le verifica fila cu fila, urmarind cursivitatea numerelor si semneaza pe ultimul exemplar.
-Primeste de la predatori si verifica numerarul, monetarele si chitantele, pe baza borderoului-monetar, care serveste la justificarea modului de utilizare a chitantelor.
-Intocmeste zilnic Registrul de casa fara corecturi, stersaturi sau taieturi, iar daca se fac totusi, din gresala, suma gresit trecuta se bareaza cu o linie si se semneaza de catre casierul care a efectuat corectura.
-Preda zilnic in contabilitate primul exemplar din Registrul de casa, pentru operarea incasarilor in programul de contabilitate, impreuna cu exemplarul 1 al borderourilor-monetar si cu documentele de casa.
-Ridica zilnic de la banca Extrasul de cont si il preda in contabilitate pentru a fi inregistrat.
-Raspunde de depunerea integrala a numerarului incasat in fiecare zi la banca, in contul unitatii.
-Respecta plafonul de casa, plafonul de plati/zi si incasarea maxima /client/zi, conform legislatiei in vigoare.
-Tine evidenta cecurilor predate la banca in Registrul intern de evidenta a cecurilor de incasat, pe care il preda la Serviciul Financiar la sfirsitul lunii, impreuna cu borderoul de depunere a cecurilor (exemplarul vizat de banca).
-Raspunde de exactitatea calculelor din documentele intocmite.
-Elibereaza numerar din caserie numai pe baza unei Dispozitii de plata semnata de contabilul sef director.
-Are obligatia de a permite efectuarea controlului si de a pune la dispozitia organului de control a tuturor documentelor contabile, evidentelor si a oricaror altor elemente materiale sau valorice solicitate pe care le detine, in vederea cunoasterii realitatii obiectelor si surselor impozabile sau taxabile.
-Respecta conditiile conducerii in ceea ce priveste conditiile de livrare.
-Raspunde material si disciplinar pentru pagubele produse, daca prin fapta si in legatura cu munca a cauzat pagube materiale societatii.
-Respecta cu strictete procedurile de lucru.
-Are obligatia sa raporteze in scris conducerii direct si in timp util orice nereguli pe care le observa in modul de executare a sarcinilor ce revin oricarui angajat al societatii, indiferent de functia pe care o detine, daca din cauza acestor nereguli s-ar putea crea sau s-au creat deja prejudicii firmei.
SE INTERZICE:
-Primirea de file CEC necompletate cu toate datele cerute de formular sau cu corecturi sau stersaturi.
-Intocmirea documentelor primare necorespunzatoare sau incomplete ori acceptarea unor astfel de documente, cu scopul de a impiedica verificarea financiar-contabila, pentru identificarea cazurilor de evaziune fiscala.
-Incasarea si introducerea in gestiune de sume in numerar sau orice alte bunuri sau valori de la persoane fizice sau juridice, fara a se elibera pe loc documentul justificativ, care sa ateste efectuarea respectivei operatiuni.
-Si se pedepseste conform prevederilor legale fapta de a nu evidentia prin acte contabile sau alte documente legale, in intregime sau in parte veniturile realizate ori de a inregistra cheltuieli care nu au la baza operatiuni reale.
-Organizarea sau conducerea de evidente contabile duble ori alterarea memoriilor aparatelor de taxat , de marcaj ori a altor mijloace de stocare a datelor.
-Distrugerea actelor contabile sau a altor documente, a memoriilor aparatelor de taxat sau de marcaj ori a altor mijoace de stocare a datelor.
Nerespectarea prevederilor de mai sus, a normelor legale in vigoare si a celor ce vor apare si se vor aplica in timpul exercitarii functiei, atrag dupa sine raspunderea materiala disciplinara sau penala, dupa caz.
Am luat la cunostinta, sint de acord si ma oblig sa respect cele de mai sus
1. Numele si prenumele:
2. Functia: CASIER
3. Unitatea:
4. Relatii ierarhice: Este subordonat contabilului sef si directorului economic(de la caz la caz)
5. Sarcini si atributii de serviciu:
-Raspunde de tinerea corecta si la zi a evidentei primare privind activitatile de incasari si plati prin casierie.
-Intocmeste corect si la zi chitantele pentru sumele incasate de la clienti la vinzarea cu plata pe loc, conform facturilor intocmite.
-Incaseaza sumele de bani de la clienti, prin numarare faptica, in prezenta acestora.
-Preda personalului din vinzari care au sarcina si au aprobare pentru aceasta (agenti , inspectorii de vinzari, agenti de livrare, directori, etc.) chitantiere , pe baza de semnatura , preluind cotorul celui anterior. Nu elibereaza alt chitantier pina la epuizarea celui anterior decit in cazul in care chitantierul aflat la utilizator nu are file suficiente pentru activitatea de incasare din ziua urmatoare.
-La primirea chitantierelor le verifica fila cu fila, urmarind cursivitatea numerelor si semneaza pe ultimul exemplar.
-Primeste de la predatori si verifica numerarul, monetarele si chitantele, pe baza borderoului-monetar, care serveste la justificarea modului de utilizare a chitantelor.
-Intocmeste zilnic Registrul de casa fara corecturi, stersaturi sau taieturi, iar daca se fac totusi, din gresala, suma gresit trecuta se bareaza cu o linie si se semneaza de catre casierul care a efectuat corectura.
-Preda zilnic in contabilitate primul exemplar din Registrul de casa, pentru operarea incasarilor in programul de contabilitate, impreuna cu exemplarul 1 al borderourilor-monetar si cu documentele de casa.
-Ridica zilnic de la banca Extrasul de cont si il preda in contabilitate pentru a fi inregistrat.
-Raspunde de depunerea integrala a numerarului incasat in fiecare zi la banca, in contul unitatii.
-Respecta plafonul de casa, plafonul de plati/zi si incasarea maxima /client/zi, conform legislatiei in vigoare.
-Tine evidenta cecurilor predate la banca in Registrul intern de evidenta a cecurilor de incasat, pe care il preda la Serviciul Financiar la sfirsitul lunii, impreuna cu borderoul de depunere a cecurilor (exemplarul vizat de banca).
-Raspunde de exactitatea calculelor din documentele intocmite.
-Elibereaza numerar din caserie numai pe baza unei Dispozitii de plata semnata de contabilul sef director.
-Are obligatia de a permite efectuarea controlului si de a pune la dispozitia organului de control a tuturor documentelor contabile, evidentelor si a oricaror altor elemente materiale sau valorice solicitate pe care le detine, in vederea cunoasterii realitatii obiectelor si surselor impozabile sau taxabile.
-Respecta conditiile conducerii in ceea ce priveste conditiile de livrare.
-Raspunde material si disciplinar pentru pagubele produse, daca prin fapta si in legatura cu munca a cauzat pagube materiale societatii.
-Respecta cu strictete procedurile de lucru.
-Are obligatia sa raporteze in scris conducerii direct si in timp util orice nereguli pe care le observa in modul de executare a sarcinilor ce revin oricarui angajat al societatii, indiferent de functia pe care o detine, daca din cauza acestor nereguli s-ar putea crea sau s-au creat deja prejudicii firmei.
SE INTERZICE:
-Primirea de file CEC necompletate cu toate datele cerute de formular sau cu corecturi sau stersaturi.
-Intocmirea documentelor primare necorespunzatoare sau incomplete ori acceptarea unor astfel de documente, cu scopul de a impiedica verificarea financiar-contabila, pentru identificarea cazurilor de evaziune fiscala.
-Incasarea si introducerea in gestiune de sume in numerar sau orice alte bunuri sau valori de la persoane fizice sau juridice, fara a se elibera pe loc documentul justificativ, care sa ateste efectuarea respectivei operatiuni.
-Si se pedepseste conform prevederilor legale fapta de a nu evidentia prin acte contabile sau alte documente legale, in intregime sau in parte veniturile realizate ori de a inregistra cheltuieli care nu au la baza operatiuni reale.
-Organizarea sau conducerea de evidente contabile duble ori alterarea memoriilor aparatelor de taxat , de marcaj ori a altor mijloace de stocare a datelor.
-Distrugerea actelor contabile sau a altor documente, a memoriilor aparatelor de taxat sau de marcaj ori a altor mijoace de stocare a datelor.
Nerespectarea prevederilor de mai sus, a normelor legale in vigoare si a celor ce vor apare si se vor aplica in timpul exercitarii functiei, atrag dupa sine raspunderea materiala disciplinara sau penala, dupa caz.
Am luat la cunostinta, sint de acord si ma oblig sa respect cele de mai sus
------------------