Bună seara!
Reprezint o asociaţie de proprietari şi am de ridicat privilegiul imobiliar instituit
asupra unui ap. care şi-a achitat toată datoria .
De la cadastru mi s-a spus că trebuie să terc pe la notar să fac un document cu care să mă prezint la cadastru pentru ridicarea privilegiului.
Din cercetările mele, costul acestui demers este în jur de 350 lei plus 60 lei ridicarea privilegiului.
Intrebarea mea este; ac eşti bani se suportă de asociaţie sau de proprietarul în cauză ?
Mulţumesc anticipat!
Lasati proprietarul sa faca demersurile pentru ridicarea privilegiului. El a fost restantier, el sa mearga la OCPI, la notar, sa plateasca... Eventual puteti sa-l ajutati sa-i semnati o adeverinta, sa semnati la notar... fara costuri pentru asociatie.
Art. 30-hg1588
Privilegiul imobiliar se radiaza la cererea presedintelui asociatiei de proprietari sau a proprietarului, pe baza chitantei ori a altui inscris prin care asociatia confirma plata sumei datorate.
Pentru radierea privilegiului este nevoie de declaratie notariala din partea celui care a instituit privilegiul, respectiv, asociatia, conform legii cadastrului si-a noului cod civil, care modifica L230/2007. In acest caz, asociatia este reprezentata de presedinte si administrator, care vor depune documente in acest sens: contract de angajare pt.administrator, proces verbal de alegere a presedintelui si bineinteles, documentele asociatiei: hot. jud. de infiintare, CIF. La notar il luati si pe impricinat si va achita el costurile notariale (120lei) si taxa la cadastru ANCPI (180lei), ca doar el este persoana interesata=beneficiarul pentru ridicarea privilegiului.
Aceasta situatie am avut-o si in asociatia noastra, in cursul anului 2016. In alta situatie, in 2012, a fost suficianta adeverinta depusa de asociatie la cadastru.
O fi buna masura privilegiului, dar pentru " responsabilii" asociatiei, relatia cu oficiul de cadastru este un cosmar !! Dar face parte din munca anonima, a presedintilor, administratorilor, din pacate, indelung hulita de multi si pe acest forum.
Explicatie: intr-adevar am platit la ANCPI 180lei, dar era vorba de trei privilegii pe care le instituisem apartamentului respectiv. Deci: taxa este de 60lei/privilegiu. Succes.
Nu contest ca este asa cum ati relatat din moment ce v-ati confruntat cu situatia dar unde se precizeaza ca legea cadastrului si codul civil modifica L230/2007?
Asociatia este reprezentata de presedinte sau de comitetul executiv, administratorul este doar un angajat.
Cand banca impune o ipoteca nu cred ca se cer contractele de munca sle directorului general si al angajatului care a intocmit adresa de ridicare a ipotecii sau CIF bancii.
Din acest motiv este curios de ce ptr ridicarea unui privilegiu imob care are un rang inferior unei ipoteci de rang 1 sa se ceara atatea documente justificative.
Dar probabil se cer ptr a se justifica activitatea OCPI si a face viata mai interesanta celor din asociatie.