Am o situatie mai delicata cu vecinii de la bloc. Am inchiriat apartamentul unei firme(cu toate formele) pentru gazduirea unor muncitori si inca din prima zi am primit reclamatii de la vecini inainte ca cineva sa se fi mutat in apartament.
In urmatoarea perioada, am fost anuntat de vecini in persoana de urmatoarele aspecte:
- sunt mai multe persoane in apartament si ca ei au numarat foarte multe, dar termenul legal de notificare a asociatiei este de 14 zile consecutive nu a fost inca depasit pentru inregistrarea unei cereri
- ca nu pot folosi liftul deoarece chiriasii, il folosesc in acelasi timp cu ei si mi-au sugerat sa le impun chiriasilor sa nu mai foloseasca liftul
Am avut discutii cu chiriasul si incerc sa gasesc o solutie, dar avand in vedere ca nu sunt tulburari ale linistii publice si chiriasii nu fac galagie, nu cred ca e o probleme.
Unii din vecini mi-au zis ca ei nu sunt de acord cu faptul ca eu am inchiriat apartamentul, dar acesta este al meu si nu al lor.
Va rog sa ma sfatuiti ce as putea sa fac in aceasta situatie. De mentionat faptul ca as vrea sa aplanez cumva situatia.
Nu este problema vecinilor ce face fiecare proprietar cu apartamentul lui.
In contractul de inchiriere aveti stabilit un numar de persoane care vor locui permanent?
Ati inregistrat contractul la ANAF?
Ideea este ca dvs ati inchiriat firmei dar daca firma foloseste spatiul ptr cazarea muncitorilor se intelege ca ati inchiriat in regim hotelier.
Si trebuie sa aveti firma ptr a desfasura aceasta activitate.
Pe de alta parte persoanele trebuie inregistrate in cartea de imobil.
Contractul este inregistrat la ANAF.
Din cate m-am interesat se pare ca nu pot sa impun o limita de persoane care pot fi gazduite in apartament.
Eu am inchiriat apartamentul catre o entitate juridica(firma).
Asa este, dar trebuie sa platiti un impozit diferit daca apartamentul este inchiriat persoanelor juridice si trebuie sa obtineti acordul asociatiei.
Altfel toti proprietarii ar mobila casa cu paturi suprapuse, ar inchiria unei firme sa isi deschida un hostel.
Muncitorii trebuie inregistrati in cartea de imobil.
In listele de plata la intretinere cate persoane vor fi trecute daca firma variaza nr de persoane cazate si nu este precizat nr de persoane in contractul de inchiriere?
In momentul cand am inregistrat acest lucru la ANAF nu au fost precizate aceste aspecte referitoare la impozitare diferita daca este catre persoana juridica.
Nu am avut informatii referitoare la faptul ca trebuie sa cer acordul asociatiei de proprietari pentru acest aspect. Puteti va rog sa imi trimiteti nr legii legat de acest aspect.
Numarul de persoane va fi fix si nu va varia.
Nu trebuie cerut acordul asociatiei decat in cazul in care firma isi face sediu sau punct de lucru in acel apartament. Firma il poate inchiria si pentru ca uneori, angajatii sa poata innopta acolo. Nu e vorba de nici o impozitare diferita decat daca se inchiriaza pentru sediu social si nu e cazul. Cum nu e cazul nici unei inchirieri in regim hotelier. Asta ar insemna ca in cazul in care depoziteaza pungi de hartie, sa se numeasca depozit de bunuri nealimentare, de exemplu.