avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... autoritatea tutelara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

autoritatea tutelara

Buna ziua.Ma numesc Andrei, am varsta de 18 ani, sunt elev in cls. a-IX-a, invatamant de zi si va rog sa ma lamuriti in doua probleme:
1. In anul 2004 am fost internat intr-un Centru de plasament deoarece mama a decedat si tatal meu bolnav nu a mai putut avea grija de mine.In 2006 a decedat si tatal meu.Autoritatea tutelara mi-a numit un curator pentru a ma reprezenta la succesiune,banii obtinuti in urma succesiunii fiind depusi in cont la care nu am acces deoarece pe libretul de economii de la CEC este specificat ca retragerea poate fi facuta doar cu acordul autoritatii tutelare .Mentionez ca am implinit varsta de 18 ani si nu pot intra in posesia banilor deoarece cei de la CEC solicita o hartie de la autoritatea tutelara sect.4( cei care s-au ocupat de depunerea banilor in cont), iar cei de la sect 4 sunt de parere ca aceasta hartie ar trebui eliberata de autoritatea tutelara sect 6 (pe raza caruia domiciliez in acest moment). Intrebarea este care autoritate tutelara este competenta in eliberarea hartiei care sa imi permita accesul la contul meu?
2. In urma decesului mamei am beneficiat de pensie de urmas o perioada de 3 ani (2002-2005), pana la decesul tatalui meu. Dupa decesul tatalui nu am mai beneficiat de aceasta pensie, deoarece dosarul nu a mai fost reinnoit. Intrebarea este daca mai pot beneficia de pensie de urmas dupa ambii parinti, pana la ce varsta, cui ma adresez si care sunt actele necesare intocmirii dosarului?
Cel mai recent răspuns: romascanu , moderator 21:18, 15 Septembrie 2009