Daca sediul unei asociatii nu permite gazduirea unei imprimante este neaparat sa existe contract de comodat daca este folosita cea a administratorului, firmei de administrare sau presedintelui? Sau se considera ca odata ce scrie ca in atributiile administrarii intra intocmirea listelor de plata, a situatiilor etc se subintelege si tiparirea acestora cu resurse proprii?
Un contract de comodat prin care se pune la dispozitie gratuit imprimanta presupune ca hartia si consumabilele pot fi decontate de asociatie? Se pot deconta acestea fara contract de comodat in cazul in care comitetul executiv aproba o astfel de cheltuiala sau este prevazuta in buget?
Daca ar fi sa fac o analogie, un instalator pune la dispozitie mana sa de lucru, dar costul materialelor este suportat de client.
Se deconteaza consumabilele la cheltuieli administrative, pe cota parte indiviza, in acelasi mod in care s-ar deconta chitanta de multiplicare a documentelor. Bineinteles ca ca nu este nevoie de contract de comodat; atunci ar trebui comadat si pentru pixuri, calculator, daca asociatia nu dispune de el. Se multumeste in mod politicos celui care a pus imprimanta la dispozitia asociatiei, invitand si alti locatari/proprietari sa contribuie cu ce poate fiecare.
La asociatia noastra, calculatorul si imprimanta ca si programul de administratie sunt ale presedintelui, desi acesta nu este remunerat pentru functie.
Ce bine ar fi daca am fi mai generosi chiar cu propriul nostru interes si sa lasam meschinaria.