avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cheltuieli administrative
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cheltuieli administrative

Administratorul a cumparat cartus de imprimanta pt a lista foile de consum si le-a trecut pe cheltuieli administrative. este sau nu legal acest lucru? Imprimanta ii apartine. s-a lucrat asa de 1 an, acum un vecin a facut o sezizare ca nu ar fi legal
Eu find presedinte ce raspuns sa ii dau?(am cosiderat ca fiind consumabile e ok)
e vorba de 3 ron de familie mai mult e problema intre vecini- exista vreo lege in acest sens?
Cel mai recent răspuns: maria on , utilizator 10:08, 21 Aprilie 2016
Daca administratorul este salariat al asociatiei, cartusul este proprietatea ei.
Daca e firma de administrare, sunt cheltuielile firmei, nu ale blocului.

Pe de alta parte, se achizitioneaza un cartus dar el se amortizeaza prin introducerea pe cheltuieli pe un an de zile, sa zicem. Socul financiar in a trece toata cheltuiala pe o singura luna poate sa fie mare la o asociatie de mici dimensiuni.
Cum vad eu problema:
Administratorul a pus la bataie imprimanta lui si calculatorul lui sa scoata la imprimanta actele asociatiei care de fapt sunt ale propriatarilor. A venit cu acestea de aceasa, fara sa ceara nimic pentru imprimanta.
Spunetii acelui vecin care a facut sezizarea ca ati hotarat sa cumparat o imprimanta care sa fie a asociatiei si tot ce tine de consumabile pentru aceasta si atunci totul este al asociatiei. Cred ca asa va fi multumit si satisfacut sa dati vre-o 300 - 400 lei pe imprimanta si vre-o 60 - 70 lei pe cartusul respectiv lunar sau la 3-4 luni.
Da fond de penalizari in asociatie nu aveti? De ce cheltuiala nu a fost suportata din acel fond, asa nu are nimeni ce sa comenteze, ca acei bani sunt de la restantieri iar cheltuielile sunt facute pentru asociatie.
E legal sa suporte costul cu consumabilelele pentru fisele de calcul pentru ca acestea sunt ale asociatiei si nu raman la administrator.
maria on a scris:
Administratorul a cumparat cartus de imprimanta pt a lista foile de consum si le-a trecut pe cheltuieli administrative. este sau nu legal acest lucru?

Da, este legal iar presedintele trebuie sa aprobe decontarea acestei cheltuieli. Altfel poate scoteati listele pe un stick si le multiplicati la un copiator in oras iar costul ar fi fost mai mare. Dar imprimanta e necsara si pentru celelalte situatii contabile, pentru a intocmi o adresa, o notificare, un convocator, un anunt...
e vorba de 3 ron de familie

Cheltuielile gospodaresti si administrative, consumabile de birou... se repartizeaza pe cota parte indiviza (suprafata utila a apartamentelor) si nu pe familii.
Aceste cheltuieli nu au nici o legatura cu fondul de reparatii in afara de faptul ca se repartizeaza ca si costul unei reparatii adica tot pe cota parte indiviza.
Multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comodat imprimanta Almaris Almaris Daca sediul unei asociatii nu permite gazduirea unei imprimante este neaparat sa existe contract de comodat daca este folosita cea a administratorului, firmei ... (vezi toată discuția)
Divergente cu presedintele asociatiei andreeaneagu andreeaneagu Va rog foarte mult sa-mi raspundeti si mie la urmatoare intrebare. Asociatie de proprietari nu trebuie sa aiba calculator si imprimanta? Eu administrez o ... (vezi toată discuția)
Recuperare cheltuieli xerox, transport asociatie de proprietari Lidiaeurope Lidiaeurope Buna seara. Spuneti-mi va rog daca presedintele asociatiei de proprietari a cumparat consumabile necesare asociatiei din banii proprii,cum ii poate ... (vezi toată discuția)