Buna ziua!
In 30.12.2009 se termina concediul pentru crestere copil si ar trebui sa revin la serviciu. Am fost pe la firma sa ma interesez ce mai este pe acolo. Am aflat insa, ca firma la care lucram a externalizat departamentul unde am lucrat la o alta firma. Mi s-a spus ca astfel postul meu nu mai exista , ca s-a desfiintat si sa-mi caut de lucru. Eu nu stiu ce s-a intamplat cu postul meu in urma externalizarii, pentru ca nu au mai angajat pe nimeni nici noua firma. Si nu inteleg de ce nu m-au preluat si pe mine odata cu ceilalti colegi? Nu era legal asa? Desi anul trecut am fost am fost instiintata ca voi fi preluata de noua firma fara a-mi afectate locul de munca si celelalte beneficii? Eu acum ce pot sa mai fac? Eu am spus la personal ca in CCM scrie:,, ca la revenire din concediu trebuie sa ma angajeze pe acelas post sau pe un post echivalent,, si doamna de acolo mi-a zis sa-mi caut altceva ca nu au unde sa-mi ofere de lucru.Ar trebui sa merg la firma care a preluat departamentul si sa ma angajeze ei? Ce ar trebui sa fac sa revin si eu la serviciu legal. Mentionez ca in acest timp am primit conform CCM-ului diferenta dintre salariu de baza si indemnizatie de la firma unde am fost angajata de la inceput, deci sunt la ei in grila. Va multumesc din suflet si astept raspuns urgent!
Cu cateva zile de expirarea termenului de 30.12.2009 veti face o cerere catre angajatorul dvs prin care il anuntati ca incepand cu 31.12.2009 va intoarceti la munca intrucat a expirat perioada de suspendare.
De asemenea, solicitati intocmirea deciziei de reluare a activitatii si un exemplar din aceasta semnata de inspectorul de la ITM.
Depuneti aceasta cerere, luati numar de inregistrare pe o copie.
Pe data de 31.12.2009 va prezentati la lucru.
Indiferent ce vi se spune verbal dvs faceti ca la carte.
Daca nu mai vor sa va tina, trebuie sa va acorde preaviz de 20 zile, in timpul caruia veti lucra numai 4 ore/zi dar veti fi platita norma intreaga. La sfarsitul preavizului trebuie sa va dea toate drepturile "la zi", inclusiv 1 salariu compensator, o adeverinta de somaj, decizia de incetare cu art. 65 (1) si cartea de munca inchisa.
Mentionez ca in acest timp am primit conform CCM-ului diferenta dintre salariu de baza si indemnizatie de la firma unde am fost angajata de la inceput, deci sunt la ei in grila.
Buna ziua.
Imi dati si mie, va rog, mai multe detalii despre aceasta compensare?
Salariul compensator acordat cf. CCMUNN
Art. 78. - (1) La încetarea contractului individual de muncă din motive ce nu ţin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensaţie de cel puţin un salariu lunar, în afara drepturilor cuvenite la zi.
(2) Prevederile alin. 1 sunt aplicabile atunci când încetarea contractului individual de muncă a intervenit ca urmare a unor motive ce nu ţin de persoana salariatului.
Despre aceasta compensare este vorba:
Art. 66. - (1) in cazul in care salariata se afla in concediu de maternitate, unitatea va compensa, pe o anumita perioada, diferenta dintre salariul de baza individual avut si indemnizatia legala la care are dreptul.
(2) Perioada pe durata careia se acorda compensarea va fi stabilita prin contractele colective de munca la nivel de unitate, dar nu mai putin de 6 saptamani.
(3) Diferentele de salarii vor fi acordate din fondul de salarii.
(CCMUNN 2007-2010)