avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 701 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA inregistrat in Romania si salariat in strainatate
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA inregistrat in Romania si salariat in strainatate

Scriu in legatura cu infiintarea unui PFA care va fi inregistrat in Romania(adresa mea din bulletin).

Situatia mea profesionala este:

-Locuiesc in Germania unde sunt angajat ca programator la o firma (35h pe saptamana)
-In paralel, as vrea sa desfasor o activitate de Freelancer (clienti germani) care sa imi ocupe cam 8 ore pe saptamana de lucru remote.

Sunt dispus sa platesc asigurare medicala romaneasca (de fapt, obligatorie).
Mai trebuie sa platesc CAS si in Romania? ( daca sunt platitor deja de CAS intr-un stat UE).

Mersi,
Adrian
Cel mai recent răspuns: Ioan Blaga , Contabil 22:36, 28 Martie 2017
Veti plati CAS doar daca media lunara a veniturilor nete (venituri-cheltuieli) depășește 35% din câștigul salariu mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului de stat. Pentru anul 2017, acest plafon este de 1.096 lei (câștigul mediu salarial brut pentru 2017 este 3.131 lei).
E posibil să fiți nevoit să vă înregistrați special în scopuri de TVA pentru operațiuni intracomunitare, dacă pentru activitatea de freelancer veți folosi o platformă de intermediere, care vă va percepe un comision pentru serviciile oferite.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul salarial ianuarie 2017 larisalaly larisalaly Buna ziua, Pentru calculul salarial din IANUARIE 2017, pentru plafonarea CASS, se foloseste salariul mediu brut de 2681 lei sau 3131 lei? ... (vezi toată discuția)
Salariu mediu brut februarie 2017 irina_marieta irina_marieta Buna ziua, Pentru luna Februarie 2017, ce salariu mediu brut se foloseste? Se aplica retroactiv prevederile Legii 7/2017, respectiv \"Câștigul salarial ... (vezi toată discuția)