Buna ziua, am un PFA cod caen 4791. Am urmatoarele intrebari :
1 - e necesara emiterea facturi pentru orice comanda? ce documente inregistrez in contabilitate in afara de extras de cont si chitanta ramburs, factura de achizitie?
2 - daca am un client care da comanda pe internet, insa el este din aceeasi localitate cu mine, este legal sa ma intalnesc personal sa ii livrez comanda? ar fi culmea sa pun prin posta pentru 5-10 km.
1. Da, trebuie emisă factură pentru orice livrare. În contabilitatea în partidă simplă, specifică persoanelor fizice autorizate, se înregistrează orice document care atestă efectuarea unei plăți, respectiv a unei încasări. Fie ea în numerar sau prin virament bancar.
2. Definiția codului CAEN 4791 face referire doar la modalitatea de comandă, nu și la cea de livrare. Însă, pentru livrările efectuate în afara sistemului poștal/ curierat rapid, dacă nu încasați contravaloarea produselor prin plata online sau virament bancar, va trebui să emiteți bon fiscal. Acest lucru presupune existența unei case de marcat.
multumesc frumos pt raspuns. Mai exact. Eu nu am un site anume, folosesc OLX, OKAZII si FACEBOOK pentru preluarea comenzilor. Am avut o domnisoara din zona mea care mi-a pus banii in contul bancar si a vrut sa ne intalnim sa isi ia comanda, iar contabila mi-a zis ca nu sunt autorizata sa fac asta. Pai si cum ar fi sa trimit colet din Ploiesti in Ploiesti la o strada distanta.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.