Subiectul ar fi unul destul de complicat, independent de domeniu si poate fi adancit in orice masura (prin a adanci inteleg o reprezentare mai detaliata a miscarilor si operatiilor productive). Cat de detaliat sa fie?
E nevoie de aceasta decizie deoarece mersul documentelor este greoi, nu se aduc documentele primare din sectii la timp in contabilitate si in acest fel inchiderile nu se fac la timp.
1. NIR - materiile prime achizitionate ajung in gestiunea unitatii, contine si numele si prenumele gestionarului se intocmeste la receptie de catre comisia de receptie;
2. Bon de consum - materiile prime consumate, se intocmeste (de exemplu) la terminarea productiei unei sarje de catre gestionar (continutul se poate verifica folosind calculatiile/retetele si planul de afaceri);
3. Bon de predare-primire / proces-verbal de rebutare - produsele finite se predau in magazie, se va intocmi de catre departamentul de controlul calitatii, produsele finite ajungand astfel in gestiunea persoanei responsabile pentru produsele finite;
4. Aviz de insotire a marfii / factura - produsele au fost predate transportatorului, se incomeste cu ocazia expeditiei.
Pe langa documentelor de mai sus mai exista si cele care vin din exterior, cum ar fi bonrile de comanda sau cartelele kanban (este o forma speciala a comenzii) care pot sta la baza planului de afaceri (cat vom vinde), din care va rezulta planul de productie (cand vom produce ce vom vinde).
Productia in sine se va porni pe baza unei comenzi interne de productie / dispozitie de productie eliberat automat/automatizat pe baza planului de productie, si care serveste si la controlul bonurilor de predare-primire si a proceselor-verbale de rebutare.
Pe baza bonurilor de consum si a dispozitiilor de productie care urmeaza a fi emise, se pot face propuneri pentru comenzi de materii prime.
Calculatiile/retetele contine cantitatea necesara de materii prime pentru fabricarea unei unitati de produs finit.
Multumesc, o sa detaliez pe baza Ord.3512 din 27 noiembrie 2008, trebuie sa fac o Decizie interna cu cine, cui si la ce data preda documentele ... ceva de genul acesta.