Buna ziua,
Nu am primit actele de incetare a activitatii de la fosta firma ,am avut concediu medical si nu pot beneficia de plata de la actuala firma fara aceea adeverința,am trimis mail-urii in aceast sens insa fara nici un rezultat.Pot achiziționa in instanta daca nu primesc aceste acte si nu beneficiez de plata medicalului?
Puteti actiona in instanta pe fostul dvs angajator pentru neeliberarea acelor documente.
De asemenea:
- puteti sesiza ITM-ul pentru neeliberarea adeverintei de vechime
art.8 din HG 500/2011
.... (4^2) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public şi din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
.....
- puteti sesiza organele de control ale CNAS şi ale caselor de asigurări de sănătate privind refuzul eliberarii adeverintei din care să rezulte numărul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni.
art.38 din NORMELE de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate
(1) Plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate au obligaţia să elibereze asiguratului adeverinţe din care să rezulte numărul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni, în vederea acordării certificatelor de concediu medical, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19.
...