avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 673 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Scutire impozit activitate cercetare dezvoltare
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Scutire impozit activitate cercetare dezvoltare

Buna ziua,

Sunt asociat unic al unui SRL-D care are activitatea principala codul CAEN 7112 (Activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea), iar activitatile secundare includ 7219 (Cercetare-dezvoltare in alte stiinte naturale si inginerie).

Voi dezvolta planuri de metoda pentru fabricarea reperelor de caroserie auto si voi realiza simulari pe calculator pentru a valida procesul de fabricatie. Voi utiliza softuri de proiectare pe calculator (CAD) si simulari cu element finit (CAE). Aceste servicii vor fi prestate in folosul unei companii din strainatate.

Sunt inginer mecanic si vreau sa desfășor aceasta activitate ca angajat. As dori sa stiu daca beneficiez de scutirea de la plata impozitului pentru venituri salariale din activități cercetare – dezvoltare (OUG nr. 32/2016).

Conform acestei OUG, pentru validarea încadrării activităților pentru care se acordă scutirea de impozit pe veniturile din salarii și asimilate salariilor ca fiind de i) cercetare aplicativă/industrială ;ii) dezvoltare experimentală, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice consituie Registrul experților pe domenii de cercetare-dezvoltare. Deasemenea, pentru validarea eligibilității activităților desfășurate în proiecte finanțate din Planul Național de Cercetare, Dezvoltare și Inovare III, Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică și Inovare va elabora precizări metodologice și va desemna o persoană de contact pentruaceste facilități fiscale.

Deoarece nu am reusit sa obtin aceste lamuriri de la contabili am speranta ca ma puteti ajuta dumneavoastra.

Va multumesc.

Alte discuții în legătură