M-am lovit de o problemă care, cel puţin mie, mi se pare puţin absurdă.
Pe la sfârşitul lunii Ianuarie, m-a contactat un reprezentant Telekom care mi-a făcut o ofertă pentru portarea numărului meu din reţeaua Vodafone în Telekom. Aceasta cuprindea abonament lunar + telefon Samsung Galaxy A5 oferit gratuit. Am căzut de acord, am ales specific modelul de telefon dintr-o listă pe care mi-a arătat-o, toate bune şi frumoase.
Îi trimit hârţoagele, îmi trimite contractul, semnez, asta pe data de 6 Februarie. Între timp, m-am mai răzgândit eu privind data la care se va face portarea, ca să nu plătesc penalităţi la Vodafone, am mutat portarea pe data de 26 Februarie. Chiar m-am oferit dispus să achit celor de la Telekom perioada dintre semnarea contractului şi data de 26 Februarie pentru numărul provizoriu.
Se face 26 Februarie, nimic. Pe 27, îl întreb pe reprezentantul Telekom cum facem să intru în posesia cartelei şi telefonului, el îmi spune "Telefonul va veni la sediul firmei saptamana acesata,iar cartela o voi trimite prin curier astazi".
Nu s-a întâmplat acest lucru. Portarea s-a făcut mai târziu, pe la jumătatea lui Martie. El mi-a transmis doar cartela, nici urmă de telefon.
Pe 21 martie îmi dă e-mail, că a verificat stocul, nu mai are modelul ăla de telefon, mi-a dat o listă cu alte telefoane ce mi le poate oferi, toate sub cel pe care am semnat contractul din punct de vedere valoric. Am spus că nu mă interesează, vreau telefonul din contract.
Am încercat să sun la ei, să văd, poate pot rezolva ceva, mi s-a spus să vorbesc cu reprezentantul iniţial. Chiar am întrebat dacă aş putea face portare fără a plăti penalităţi, mi s-a spus că da.
Am achitat prima factură emisă, pe o lună întreagă, chiar dacă am folosit efectiv doar jumătate de lună.
Între timp m-am portat la Orange. Portarea la ei a durat vreo 3 zile. Am sunat, am plătit telefon, am primit telefon şi cartelă, gata toată treaba.
Acum, m-am trezit cu factură de la Telekom, vreo 2500 lei, pentru reziliere înainte de termen.
Din punctul meu de vedere, contractul a devenit nul prin nerespectarea ofertei asupra căreia ne-am înţeles. Ei nu mi-au trimis nici un telefon. Nu am putut înţelege de ce nu au trimis cartela + telefonul după semnarea contractului. Ce-i în mână nu-i minciună. Că se făcea portarea mai târziu, asta e partea a doua, dar aveam contract, aveam cele precizate în contract, eram ambele părţi împăcate.
Nu mă consider dator lor cu nimic, pentru că ei nu şi-au respectat obligaţiile contractuale. Ne-am înţeles pe contractul respectiv + telefon. Nu contract şi telefon dacă au ei chef. Mi se pare absurd. Au tratat situatia foarte aiurea.
Momentan le-am transmis o plângere, în care am povestit cam ce am povestit şi aici. Mă gândesc că au tăiat factura automat, fără să ştie toate datele problemei.
Ce mă sfătuiţi să fac? Presupun că mă voi adresa ANCOM dacă nu reuşesc să o rezolv amiabil, cu ei, sau să mă adresez direct instanţei?
Poate n-am precizat foarte clar, e vorba de abonament pe firmă, nu pe persoană fizică, aşa că ANPC-ul nu are cu ce mă ajuta, şi nici legislaţia care priveşte consumatorii.