Presedintele asociatiei este si avocat.
Costurile noastre sunt duble fata de prestatia unei firme private.
Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat
Art. 15. Exercitarea profesiei de avocat este incompatibilă cu:
a) activitatea salarizată în cadrul altor profesii decât cea de avocat;
b) ocupaţiile care lezează demnitatea şi independenţa profesiei de avocat sau bunele moravuri;
c) exercitarea nemijlocită de fapte materiale de comerţ.
Ma intereseaza daca activitatea presedintelui de asociatie se incadreaza la incompatibilitati avand in vedere ca legal ar trebui sa fie angajat pe baza de contract de mandat.
Exista o alta forma de angajare ca presedinte la asociatie care sa-i permita sa fie si avocat?
Nu este reglementat nicaieri ca profesia sa fie incompatibila cu functia , putea foarte bine sa fi fost doctor, politist , executor , muncitor .
Presedintele poate fi renumerat pe baza unui contract de mandat
Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat
Art. 15. Exercitarea profesiei de avocat este incompatibilă cu:
a) activitatea salarizată în cadrul altor profesii decât cea de avocat;
O firma specializata in administrarea imobilelor percepe pentru cheltuielile de administrare , cenzor, personal de servici o suma de 40 de lei/ap. La noi se incaseaza 80/ap.
Si cine va impiedica sa organizati o adunare gen extraordinara cu 20% dintre proprietari si sa schimbati comitetul executiv inclusiv presedintel daca costurile sunt atat de mari?
Membrii CEx pot fi trasi la raspundere pentru prejudicierea proprietarilor in conditiile in care contracteaza servicii de administrare sau prestari servicii diverse la costuri supraevaluate.
Solicitati in scris presedintelui sa va puna la dispozitie ofertele de pret si criteriile in baza carora au ales firma de administrare precum si hotararea adunarii generale in baza careia s-a aprobat nivelul maxim pentru plata serviciului de administrare intrucat acesta trebuie sa fie in limita bugetului de venituri si cheltuieli.
Art. 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.
(3) Candidatii pentru functia de administrator de imobile trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adopta decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizatiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca, precum si asupra valorii si a modalitatilor de contractare, in cazul in care administrarea cladirii este asigurata de persoane juridice, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.
(5) De asemenea, comitetul executiv decide si asupra acordarii unor drepturi banesti membrilor asociatiei de proprietari care desfasoara activitati lucrative folositoare acesteia, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor.