avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ce trebuie sa fac?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ce trebuie sa fac?

Lucrez la o companie de 10 ani iar acuma i-mi cer sa- mi dau demisia .Am menționat că refuz ,ei nu mi-au permis sa intru la munca iar pe program sunt trecut absent. Eu mi-am luat concediu medical ,dar astăzi când am cerut adeverință ptr doctorul de familie mi sa refuzat acest drept pe motiv că eu trebuie sa-mi dau demisia. .Care sunt drepturile mele și ce trebuie sa fac mai departe?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:29, 12 Mai 2017
Buna ziua,

Angajatorul nu are voie sa va oblige sa va dati demisia. Daca nu va mai primeste la locul de munca, faceti o sesizare la ITM in care sa mentionati aceste lucruri. Ar fi bine si sa trimiteti o notificare angajatorului (scrisoare recomandata cu confirmare de primire) in care sa ii solicitati sa va precizeze motivul pentru care nu va mai permite accesul la locul de munca si care este situatia juridica a contractului dvs. de munca.

Cel mai important este sa nu semnati vreo demisie. Cel mai probabil angajatorul va dispune desfacerea contractului de munca pe motiv ca absentati de la locul de munca. Aceasta decizie poate fi atacata in instanta si puteti cere obligarea angajatorului la plata salariilor restante la zi (pana la momentul pronuntarii hotararii).

Daca aveti posibilitatea, luati legatura cu un avocat pentru a demara procedurile sau macar pentru a va oferi consultanta juridica in aceasta chestiune.
1. Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie.

Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.

2. Codul Muncii
art.34
...
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
.....

HG 500/2011
art.8
....
(4^2) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public şi din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
.....

3. Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demisie Monica05 Monica05 Buna ziua, acum cativa ani, la primul meu loc de munca mi-am dat demisia dupa aproximativ 3 luni de zile din cauza ca nu mi se potrivea locul de munca si din ... (vezi toată discuția)
Adeverinta vechime andreea.dragomir100 andreea.dragomir100 Buna ziua Am fost angajata la.o societate comerciala timp de 9 ani. Mi am.dat demisia am stat in preaviz pe 31 iulie a fost ultima zi. La plecare nu ... (vezi toată discuția)
Ce pot face pentru recuperare acte de la angajator corinaiulia corinaiulia Buna ziua, In urma demisie am solicitat printr-un email oficial angajatorului sa-mi elibereze actele pentru atestarea activitatii mele : fisa de ... (vezi toată discuția)