Am construit o hala, iar administratorul spune ca vrea sa faca receptia pentru a se calcula amortizarea ca sa scada impozitul pe profit.Hala inca nu este gata, adica este doar ridicata, pus acoperisul, geamuri si usi, nu este facuta incalzirea, izolata.
Eu stiu ca amortizarea se calculeaza din luna urmatoare cand este pusa in functiune(proces verbal de punere in functiune), adica cand este tot gata si se poate intra in ea la lucru.Puteti sa-mi spuneti la receptie cine contribuie, cand se anunta la finante, cu impozitul pe cladiri cum se procedeaza, daca va rog sa-mi dati cateva sfaturi despre receptie, amortizare, impozit, am cautat pe net dar nu am gasit mare lucru.Multumesc
Pentru imobilizarea nou construita (inregistrata la valoarea de achizitie in care nu sunt incluse si cheltuielile cu demolarea), beneficiarul aplica urmatoarele reguli:
•Dupa receptia finala, in vederea punerii in exploatare, se va incepe amortizarea acesteia, pe toata perioada duratei de viata utila, stabilita de entitate, pana la recuperarea integrala a valorii activului construit.
•Amortizarea se inregistreaza in contabilitate ca si cheltuiala a perioadei.
•In functie de politica contabila a entitatii(se poate face si este recomandata prima evaluare imediat dupa receptia constructiei), periodic cladirile pot fi reevaluate si prezentate astfel la valoarea lor justa.
•Reevaluarea se efectueaza si se inregistreaza in conformitate cu cerintele prezentate in sectiunea 7.2.5.1 din Reglementarile contabile conforme cu directiva a patra a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
•Cheltuielile cu amortizarea constructiei ridicate sunt deductibile potrivit prevederilor art. 24 din Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru constructiile recunoscute din punct de vedere fiscal ca mijloace fixe se aplica urmatoarele reguli:
- metoda de amortizare folosita este cea liniara;
- amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil este pus in functiune;
- durata normala de functionare se stabileste conform prevederilor H.G. nr. 2.139/2004 privind clasificarea si duratele normale de functionare a activelor fixe.
SUCCES!
=D>
Art 24 alin 11 din Cf spune "amortizarea fiscala se calculeaza incepind cu luna urmatoare celei in care MF amortizabil este pus in functiune".
Impozitul pe cladiri se datoreaza cu data de intii a lunii urmatoare celei in care a fost construita, cf art 254 alin 1. Se depune o declaratie la administratia publica locala in termen de 30 zile de la data construirii.
Pct 62 alin 1 din Norme la Cf precizeaza care este data dobindirii, in functie de momentul terminarii lucrarilor corelat cu cel prevazut in autorizatia de construire.
Concluzie:
- nu puteti amortiza o cladire daca nu este pusa in functiune. Punerea in functiune se face in urma unui PV de receptie
- la Admin locala (primarie) se anunta in 30 zile de la data pv de receptie
- impozitul pe cladiri se datoreaza de la data de intii a lunii urmatoare receptiei, cu respectarea termenelor de la pct 62 din Norme.
In ceea ce priveste PV de receptie si comisia trebuie sa va sfatuiti cu un profesionist in constructii, pt a fi asigurat si din punct de vedere al garantiilor pe care la solicitati constructorilor si pt a se respecta reglememtarile in acest domeniu.
Simona proces verbal de receptie este tot una cu proces verbal de punere in functiune?
Seful imi cere valoare lucrarii pana Joi pentru ca Vineri se face receptia, a spus ca trebuie pt inspectie. Imi puteti spune daca si pentru receptie provizorie trebuie valoarea lucrarii, nu prea stiu ce face seful.
La cladire noi am facut geamurile termopan si ar trebui sa facem receptie in luna August, puteti sa-mi dati un model de proces verbal de receptie? Am cautat dar nu am gasit.
Va rog sa ma corectati daca gresesc la receptie geamuri pt cladire
231=722 ( valoarea materialelor, salarii)
In Cf la Capitolul de impozite si taxe locale se vorbeste despre PV de receptie. In mod normal, nu inseamna acelasi lucru, adica pot receptiona ceva dar nu-l pot folosi pina nu-l pun in functiune (ex. utilaje care necesita instalatii). In cazul cladirii, de ex pot receptiona cladirea fara a fi montat contorul de electricitate, dar nu o pot folosi fara a avea en el.
In contabilitate, eu as inregistra cladirea la MF in momentul receptiei, pt ca ea incepe sa se uzeze chiar si cind nu este utilizata.
Seful dvoastra va cere aceasta suma pt ca, probabil, a expirat autorizatia de constructii si doreste prelungirea ei sau cf pct 62 alin 1, lit C din Norme intocmeste PV de receptie la data expirarii termenului prevazut in autorizatia de constr cu consemnarea stadiului lucrarilor. Aici mai intervine si taxa pt autorizatia de construire care initial este procent din valoarea autorizata a lucr de constr declarata de persoana care solicita avizul, iar la final, dupa depunerea situatiei finale se stabileste taxa pe baza valorii real a lucr de constructii.
Dvoastra puteti sa-i comunicati suma din ct 231, dar nu mutati aceasta suma in ct 212 pina nu aveti PV de receptie finala.
Nota contabila este corecta.
Receptia finala
chriss68
Din cine este formata comisia de receptie finala? Trebuie sa aiba aceeasi componenta ca cea de la receptia de terminare a lucrarilor? Trebuie sa participe un ... (vezi toată discuția)