avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 937 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical

Buna ziua.Sunt in concediu medical cod 14,fiind diagnosticata cu neoplasm mamar din martie 2016.Tot anul trecut in luna noiembrie am facut mastectomie si am ramas in medical.Avand salariul minim pe economie,angajatorul mi-a platit lunar 1200 lei pana in luna mai cand m-a anuntat ca am de primit 840 lei.Va rog frumos sa ma ajutati cu un calcul.Cati bani trebuie sa primesc lunar pe acest medical?Eu stiu ca este platit 100% si ca nu ar trebuii sa mi se retina nimic din salariu.Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 20:14, 5 Iunie 2017
Indemnizatia de concediu medical se calculeaza pe baza veniturilor brute realizate in cele 6 luni anterioare acestuia.
Precizati daca in luna noiembrie 2016 ati primit certificat medical "initial", care a fost apoi prelungit pana in prezent, care a fost codul de indemnizatie inscris pe acesta, ce venituri brute ati avut in cele 6 luni anterioare (mai-octombrie 2016) si daca ati avut perioade fara venit in cele 6 luni.

Eu stiu ca este platit 100% si ca nu ar trebuii sa mi se retina nimic din salariu

Concediile medicale cod 14 sunt platite cu 100% din media veniturilor brute din cele 6 luni anterioare, dar din indemnizatia aferenta se retine CAS (115 lei pentru o luna intreaga) si impozit.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcularea concediului medical pentru neoplasm mamar mirela0108 mirela0108 Buna seara! Am o intrebare legata de calcularea concediului medical pentru neoplasm mamar cu plata 100%. Din ianuarie 2013 si ... (vezi toată discuția)