avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Cum se calculeaza concediu prenatal
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Cum se calculeaza concediu prenatal

Buna ziua.Sunt medic veterinar si lucrez la stat.Am intrat in cele 126 de zile pe 17.12.2015 .Mentionez ca am avut salariu brut pana in luna noiembrie 1242ron iar de la 1 dec.salariu a crescut la 2600ron-atat trebuia sa iau daca mergeam la serviciu ,iar salariu net 3658 ron.-DAR EU AM PRIMIT PE LUNA-
- DECEMBRIE -1950 RON
-IANUARIE 2016-1259RON
-FEBRUARIE2016-1430RON
IAR PE MARTIE INCA NU STIU CAT VA FI.
DORESC SA STIU DACA ACEASTA INDEMNIZATIE ESTE CORECTA SAU NU? VA MULTUMESC!

Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:03, 21 Aprilie 2016
Indemnizatia pentru concediul de maternitate se calculeaza astfel:

Se aduna veniturile brute (din statele de plata) din cele 6 luni anterioare lunii in care se intra in concediu de maternitate (e vorba de veniturile brute pentru care s-a platit cota de contributii de 0,85% pentru concedii si indemnizatii).
Suma se imparte la numarul de zile lucratoare din cele 6 luni si se obtine media zilnica a bazei de calcul (Mzbc).
Mzbc se inmulteste cu 85% si se obtine indemnizatia zilnica pentru concediul de maternitate (Izcm).
Izcm se inmulteste cu numarul de zile lucratoare din certificatul medical (sau din luna respectiva) si se obtine indemnizatia (lunara) pentru concediul de maternitate.
Izcm este aceeasi pe toata durata concediului de maternitate.
De aceea indemnizatia lunara este diferita, in functie de numarul de zile lucratoare din luna.

Din indemnizatia lunara se retine numai contributia de asigurari sociale (CAS = 10,5% = pentru pensie).
CAS se calculeaza astfel:
Se inmulteste castigul salarial mediu brut pe economie, utilizat la fundamentarea bugetului de asigurari sociale, pe anul in curs, cu 35%.
Pentru anul 2016 acest castig prognozat este de 2.681 lei