Pentru bossman.
Sa fim seriosi si sa abordam topicul corespunzator.
Pentru oana1.
Da, vad ca se cunoaste legislatia in vigoare, care este de mai mult timp aplicata in Romania.
Da, trebuie sa dati curs notificarii si sa semnati contractul cu UPFR-ADA. In caz contrar, am vazut ca ati studiat legislatiasi stiti ca se va intocmi dosar penal conform Legii nr. 8/1996 rep.
Deci. unde-i lege nu-i tocmeala!
Suces!
Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR) reprezintă interesele producătorilor de muzică români şi străini, iar în baza art. 105 alin. 1 din Legea nr. 8/1996 - privind dreptul de autor şi drepturile conexe precum şi în baza deciziilor emise de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, UPFR este abilitată, în calitate de organism de gestiune a drepturilor producătorilor de fonograme, să autorizeze utilizarea muzicii în scop ambiental/lucrativ şi să colecteze remuneraţia echitabilă.
Pentru difuzarea muzicii într-un spaţiu public sau într-un spaţiu privat cu destinaţie publică trebuie obţinută o licenţă neexclusivă din partea Uniunii Producătorilor de Fonograme din România. Cel mai des întâlnite unităţi comerciale care trebuie să obţină această licenţă sunt: restaurantele, terasele, unităţile de cazare - hoteluri, moteluri şi pensiuni - taxiuri, autocare, showroom-uri, (cum este cazul dvs.)săli de fitnes, de gimnastică, saloane de înfrumuseţare, supermarketuri şi mall-uri. Remuneraţia se plăteşte în funcţie de activitate şi suprafaţa utilizată pentru public.
Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) este asociatie fara scop patrimonial care functioneaza ca organism de gestiune colectiva a drepturilor conexe apartinand producatorilor de fonograme, in baza avizului acordat de Oficiul Roman pentru Drepturi de Autor (ORDA) prin Decizia nr.5/1997si in conditiile Legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor si conexe.
UPFR gestioneaza drepturile patrimoniale rezultate din exploatarea fonogramelor si videogramelor, reprezinta si apara interesele membrilor sai prin autorizarea sau interzicerea utilizarii produselor purtatoare de drepturi conexe, colectarea si repartizarea drepturilor patrimoniale, promovarea de actiuni in justitie in cazul incalcarii drepturilor mai sus mentionate, initierea oricaror activitati/demersuri pentru protejarea intereselor materiale si morale ale membrilor sai.
In cazul savarsirii faptelor ilicite mentionate anterior, UPFR sesizeaza savarsirea acestora, formuleaza prejudicii in procesele penale si initiaza actiuni civile pentru repararea daunelor cauzate de societatile rau-platnice.
Definitia comunicarii publice din Metodologia nr. 399/2006 trebuie coroborata cu cea cuprinsa in art. 15 alin. 1 din Legea nr. 8/1996, modificata si completata, potrivit careia "constituie comunicare publica orice comunicare a unei opere [...], facuta intr-un loc deschis publicului sau in orice loc in care se aduna un numar de persoane ce depaseste cercul normal al membrilor unei familii si al cunostintelor acesteia....".
Metodologiile pe baza carora UPFR colecteaza remuneratiile datorate de utilizatori ca urmare a comunicarii publice si a radiodifuzarii fonogramelor publicate in scop comercial reprezinta rezultate ale negocierilor dintre parti, respectiv rezultate ale procedurii contencioase de arbitraj/de judecata in cazul in care partile nu convin in negocieri. Asadar, "intelegerea partilor", asa cum Legea nr. 8/1996 califica Metodologia, este intotdeauna perfectibila. Toate metodologiile in mediul ambiental de pana acum au intrat in vigoare prin intelegerea partilor (negociere directa), nu printr-o procedura litigioasa.
Metodologia atat din punct de vedere al categoriilor de utilizatori cat si din punct de vedere al tarifelor este inspirata din legislatiile europene.
De mentionat este faptul ca obtinerea licentei este obligatia utilizatorului inainte de inceperea activitatii. Utilizatorul trebuie sa contacteze UPFR-ADA si un inspector il va indruma pe tot procesul de obtinere a licentei.
Primul pas este completarea unei declaratii standard, pe proprie raspundere care ofera informatii despre punctele de lucru, suprafata si alte informatii despre societate. In baza acesteia se va face facturarea si va fi eliberata licenta.
In baza acestei licente utilizatorul poate folosi muzica in spatiul pentru care aceasta a fost eliberata, insa trebuie luata in considerare si sursa acesteia. CD-uri originale, radio sau TV si alte surse legale. Pirateria este o alta infractiune care trebuie evitata pentru a functiona in legalitate.
In metodologie sunt diferentiate doua utilizari ale muzicii in spatiu public: ambiental si lucrativ. Cel de-al doilea se refera la spatiile si activitatile in care utilizarea muzicii este indispensabila pentru tipul de activitate desfasurat: discoteci, activitati de DJ etc.
Mult succes!