avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 839 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Imputernicit infiintare federatie
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Imputernicit infiintare federatie

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu un sfat:

1. Cum se face imputernicirea unei persoane care sa faca demersurile necesare pentru infiintarea unei federatii si inscrierea acesteia in Registrul federatiilor, prin procura notariala sau hotarare AGA si mentionarea acestui fapt in Actul constitutiv?
2. Daca Asociatiile care constituie Federatia sunt de utilitate publica prin efectului Legii 215/2001, prin exceptie de la OG 26/2000, Federatia cum poate fi recunoscuta ca fiind de utiltate publica?

In speranta ca am fost suficient de explicita, astept raspunsurile dumneavoastra.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 14:56, 14 Iulie 2017
1. In actul constitutiv treceti numele si datele din buletin ale persoanei imputernicite sa parcurga toate etapele pentru inscriere la judecatorie si la finante.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Asa cum vi s-a precizat, impuernicirea se face prin mentiunea in actul constitutiv sau prin procesul-verbal de sedinta AG de constituire in cazul in care din anumite motive doriti sa faceti un document separat de Actul Constitutiv.... De regula e mandatat unul dintre fondatori (sau persoana reprezentand unul dintre fondatori, cand fondatori sunt persoane juridice) dar nimic nu interzice sa mandatati o persoana fara legatura cu organizatia care se infiinteaza...
INSA de regula pentru semnarea actului constitutiv si statutului, trebuie sa se prezinte la avocat pentru atestare sau la notar pentru autentificare TOTI fondatorii ( sau reprezentantii lor legali sau convenitionali, cand sunt persoane juridice) sau cine nu poate fi prezent personal, trebuie sa fie reprezentat prin mandatar cu procura notariala sau, daca e avocat, cu imputernicire avocatiala.
Numai procedurile ulterioare atestarii actului constitutiv si statutului ( de exemplu plata de taxa de timbru, depunere si ridicare acte de la Judecatorie, de la organele fiscale.....) pot fi facute de orice persoana, ce poate sa nici nu faca parte din consiliul director sau din organizatie, daca e insa mentioanta in actul constitutiv sau PV de AG de constiturie ca fiind imputernicita in acest sens.
Numai actele modificatoare, ulterioare infiintarii, se accepta de regula sa fie semnate in fata avocatului sau notarului nu de toti participantii la sedinta AG, ci doar de una sau mai multe persoane mandatate in acest sens de AG.
Am auzit ca ar exista si avocati si notari care ar accepta sa ateste respectiv autentifice acte constitutive ONG chiar daca nu le semneaza in fata lor toti fondatorii sau mandatarii acestora ce isi dovedesc calitatea cu procura notariala sau imputernicire avocatiala, si ca ar exista si Judecatorii care accepta acte constitutive care nu sunt semnate de toti fondatorii.... Nu stiu exact care si cat de multe asemenea Judecatorii exista, deci daca vreti sa mergeti pe directia asta ar fi recomandabil sa va interesati inainte....

2. Conceptul de utilitate publica din OG 26 / 2000 este diferit de cel de utilitate publica din alte acte normative. OG 26 / 2000 prevede cu privire la federatii ” O federaţie poate fi recunoscută de Guvernul României ca fiind de utilitate publică dacă cel puţin două treimi din numărul asociaţiilor şi fundaţiilor care o alcătuiesc sunt recunoscute ca fiind de utilitate publică. ” Deci in baza OG 26 / 2000 nicio asociatie sau fundatie, nici federatie, nu e de utilitate publica de drept, ci trebuie sa obtina prin HG recunoasterea daca indeplineste conditiile prevazute in OG 26 / 2000. Exista domenii unde prin lege speciala anumite categorii speciale de ONG de exemplu federatiile sportive nationale sunt recunoscute de drept ca fiind ”de utilitate publica”. Este discutabil daca e vorba de acelasi concept si inteles al ”utilitatii publice” cu aceleasi efecte juridice ca cea obtinuta prin procedura prevazuta de OG 26 / 2000. In cazul concret al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară, prevazute de art.11 din Legea 215 / 2001, daca la acestea va referiti, e prevazut expres ca sunt de drept de utilitate publica, prin efectul acelei legi, prin derogare de la cerintele OG 26 / 2000. Este aplicabil principiu juridic fundamental ca exceptio strictissima interpretationi est, adica exceptiile sunt de stricta interprretare si aplicare, si deci nu e permisa o aplicare extensiva, prin analogie, la alte cazuri chiar daca par asemanatoare si ar exista aceleasi ratiuni justificatoare. Prin urmare consider ca, din cauza ca acea prevedere din Legea 215 / 2001 e o exceptie de la prevederile OG 26 / 2000 si se refera expres numai la asociatiile de dezvoltare intercomunitara, si nu exista nicio referire la structuri federative ale acestora, nu e aplicabila federatiilor care ar fi compuse din asemenea asociatii si deci o federatie care are ca membri asemenea asociatii trebuie sa parcurga procedura prevazuta de OG 26 / 2000 pentru a i se recunoaste statutul de utilitate publica.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Problema juridica infiintare ong cfsoft cfsoft In cazul unei asociatii infiintata in baza OUG 26/2000, posibilii membri fondatori si-au exprimat initial verbal sau prin email dorinta de a participa la ... (vezi toată discuția)
Cite mandate poate avea o persoana Nostrum Nostrum Buna ziua. Exista in vreo lege, HG, OUG... ceva unde sa scrie ca o persoana, pe postul de presedinte, are un nr fix de mandate (ex: 2 mandate de 4 ani), in ... (vezi toată discuția)
Cum infiintez o federatie sportiva nationala? Roberttaffa Roberttaffa As dori sa infiintez o federatie sportiva nationala . Care sunt etapele legale pe care trebuie sa le parcurg la de 0 pana la a functiona legal ca si ... (vezi toată discuția)