avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1055 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chemare in judecata asociatie/ presedinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chemare in judecata asociatie/ presedinte

Buna ziua, am avut recent o refulare in apartament de la scurgere infundata ( nu stim cauza ) si desi am anuntat administratorul dimineata la ora 9 30, de abia seara s a oprit alimentarea cu apa la orele 18 00. Rezultat parchet umflat si stricaciuni. Pot da in judecata si cu ce sanse, pe administrator/asoc pentru neindeplinire atributii ? Care ar fi temeiul legal ? Va multumesc
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Puteti da in judecata asociatia, dar cum dovediti ora la care l-ati anuntat si ca el nu a oprit apa mai devreme?
Un asemenea incident poate provoca pagube mari intr-un timp mult mai scurt de timp si, practic cauza producerii lui este necontrolabila.

Mai bine faceti-va o asigurare facultativa. E mult mai productiva.
Va multumesc. Dovada este in apelurile telefonice ale mele si ale vecinei de palier care a avut aceeasi probleme. Ghinionul meu este ca nu era nimeni acasa. Si martori care in tot acest interval au folosit apa. Pagubele sunt incontrolabile dar pot fi limitate. Caut o cale legala sa pun in vedere faptul ca pagubele puteau fi limitate daca se actiona cu diligenta. Am asigurare dar ea nu inlatura potentiale incidente viitoare plus disconfortul creat ( vorbim de refulare scurgere...) Administratorul trebuie admonestat oficial speram in mod legal. Mai ales ca este al 3 lea incident intr un an. Si asiguratorii au o limita totusi in despagubiri...
Daca aveti asigurare, treaba e ca si rezolvata : pe de o parte veti fi despagubit pentru toate daunele, iar pe de alta parte, asiguratorul se va preocupa sa-si recupereze banii de la cine se va dovedi a fi vinovat pentru pagubele produse, deci, n-are rost sa va mai faceti inima rea pentru toti tampitii.....
Daniel4x4 a scris:

Daca aveți asigurare, treaba e ca si rezolvata: pe de o parte veti fi despăgubit pentru toate daunele, iar pe de alta parte, asigurătorul se va preocupa sa-si recupereze banii de la cine se va dovedi a fi vinovat pentru pagubele produse, deci, n-are rost sa va mai faceti inima rea pentru toti tâmpiții.....

Este clar că acel Administrator e principalul vinovat și va plăti în Instanță, deoarece are obligații clare de a întreține instalațiile în stare bună. Dacă nici asta nu face, atunci ce atribuții mai are, doar să scrie valorile apometrelor ?
H.G. 1588/2007, art. 22 (2) Asociația de Proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcția de Administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate și autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreținerii, investițiilor și reparațiilor asupra proprietății comune.
(5) Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atribuțiilor, obligațiilor și responsabilităților atribuite de Comitetul Executiv, în condițiile legislației în vigoare;
c) efectuarea formalităților necesare în angajarea contractelor cu furnizorii (prestatorii) de servicii pentru exploatarea și întreținerea clădirii, derularea și urmărirea realizării acestor contracte;
d) asigurarea cunoașterii și respectării regulilor cu privire la proprietatea comună;

Se poate invoca și Legea 230/2007, art. 56: (1) Constituie contravenții următoarele fapte: a) ne-luarea de către proprietari, de către Asociația de Proprietari sau de către Comitetul Executiv al Asociației de Proprietari a tuturor măsurilor necesare pentru repararea și menținerea în stare de siguranță a clădirii și a instalațiilor comune aferente (instalații de alimentare cu apă, de încălzire centrală, instalații electrice și de gaze, centrale termice, etc.) pe toată durata existenței acestora; b) neîndeplinirea atribuțiilor de către președinte, membrii Comitetului Executiv, cenzori, administrator de imobil.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai in citatul pus de dvs subiectul este "asociatia" care angajeaza sau incheie contracte pentru realizarea si furnizarea etc !
Apoi zice clar " administratorul se ocupa de formalitatile necesare incheierii contractelor, deci iarasi nu e atributia lui directa de a pastra in buna stare bunurile asociatiei !
Imi pare rau ca va contrazic dar citatul din lege mentionat de dvs eu il interpretez astfel : administratorul....administreaza !
Ori a administra nu inseamna ca are vreo o obligatie privind mentinerea in buna stare a imobilului, cu atat mai mult cu cat aceeasi lege prevede clar ca obligatia mentionata ii revine presedintelui asociatiei !

Alte discuții în legătură

Inundatie dintr-un apartament nelocuit scrichy scrichy Buna ziua Ma confrunt cu o problema si anume: in calitate de administrator la o asociatie,in prezent am o inundatie dintr-un apartament ... (vezi toată discuția)
Atributii administrator bloc elisay_99 elisay_99 Buna ziua, sunt inundata de ani buni de vecinul de sus care nu vrea sa inteleaga ca are o problema. In sfarsit, la insistentele mele, acum cateva zile s-a ... (vezi toată discuția)
Disociere maromet maromet Bună ziua , am studiat leg.230/2007 dar nu îmi este clar cum pot să ies din această asociatie de propietari : deoarece nu am semnat nimic privind asocierea ... (vezi toată discuția)